رنگ سبز و ترکیبات مناسب با آن

به گزارش عینک آفتابی، آیا به دنبال رنگ هایی که تطابق مناسبی با رنگ سبز ایجاد می نمایند، هستید؟ رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که می توان از آن برای تمامی قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. بعضی از طیف های این رنگ محبوبیت بی اندازه ای در میان افراد مختلف دارند. رنگ سبز به عنوان رنگی آرام بخش تلقی می گردد. از آن جایی که این رنگ در طبیعت یافت می گردد، بسیاری از افراد به استفاده از آن در خانه تمایل دارند. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هنگام انتخاب رنگ باید به آن توجه داشت، تاثیری که این رنگ بر افراد مختلف و حس و حال فضا دارد، می باشد. رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که از لحاظ روانشناسی باعث ایجاد انرژی مثبت در افراد می گردد.

رنگ سبز و ترکیبات مناسب با آن

چه رنگ هایی با رنگ سبز تطبیق پذیری دارند؟

رنگ های سفید و سبز

رنگ های قرمز و سبز

رنگ های سبز و قهوه ای

طیف رنگی سبز آبی

رنگ های آبی روشن و سبز

رنگ های سبز و خاکستری

رنگ های زرد، سبز، نارنجی و سبز

بسیاری از روانشناسان بر این باورند که استفاده صحیح از رنگ سبز و انتخاب طیف مناسب این رنگ تاثیر مثبتی بر سلامت روانی افراد مختلف می گذارد. به عقیده آن ها استفاده از این رنگ باعث ایجاد آرامش شده و در افزایش اعتماد به نفس نیز تاثیرگذار می باشد. رنگ سبز طیف های مختلفی دارد که می توان در ایده های مختلف از آن ها استفاده کرد. استفاده از رنگ سبز هیچ محدودیتی ندارد. در ادامه به بیان جزئیات بیشتری در خصوص استفاده از رنگ سبز و ترکیبات مناسب با استفاده از این رنگ می پردازیم.

ترکیب رنگ های سفید و سبز

استفاده از ترکیب رنگ سبز و سفید باعث ایجاد فضایی آرام شده و لطافت خاصی در پی دارد. به همین خاطر از این ترکیب رنگ می توان در قسمت های مختلف مانند اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و غیره استفاده کرد. استفاده از رنگ سفید باعث می گردد فضای اتاق بزرگ تر به نظر آمده و فضای مناسبی برای مهمان نوازی فراهم می نماید. نکته ای که در هنگام استفاده از این دو رنگ باید به یاد داشته باشید، ایجاد تعادل و توازن با استفاده از این دو رنگ در اتاق می باشد. استفاده از رنگ سبز برای رنگ آمیزی دیوار و در کنار آن استفاده از مبلمان و یا دیگر المان های سفید رنگ باعث ایجاد نمایی زیبا در اتاق می گردد. استفاده از این دو رنگ برای اتاق بچه ها نیز مناسب می باشد و هارمونی زیبایی در اتاق ایجاد می نماید. از این راه چاره می توان برای حمام و آشپزخانه نیز استفاده کرد.

ترکیب رنگ های سبز و قرمز

شاید در ابتدا استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر چندان مناسب به نظر نیاید، اما اگر از طیف رنگ ملایم هر دو در کنار یکدیگر استفاده گردد، نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود. برای مثال اگر از طیف روشن رنگ سبز برای رنگ آمیزی دیوار استفاده شده و در کنار آن از پرده های قرمز رنگ استفاده گردد، نمای زیبایی در اتاق ایجاد خواهد شد. در استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر باید توجه داشته باشید که طیف مناسبی از هر دو رنگ را انتخاب نموده و از به کارگیری طیف تیره هر دو درکنار یکدیگر خودداری نمایید.

ترکیب رنگ های سبز و قهوه ای

زمانی که به استفاده از ترکیب رنگی مناسب در کنار رنگ سبز فکر می کنیم، اولین گزینه ای که به ذهن خطور می نماید، استفاده از رنگ قهوه ای در کنار آن می باشد.چرا که این دو رنگ در طبیعت در کنار یکدیگر وجود دارند و استفاده از آن ها ترکیب مناسبی ایجاد می نماید. استفاده از دو رنگ قهوه ای و سبز در کنار یکدیگر بیش تر در اتاق نشیمن و آشپزخانه رایج می باشد و در هر دو سبک طراحی سنتی و مدرن کاربرد دارد. انتخاب طیف این دو رنگ به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. استفاده از رنگ سبز روشن برای رنگ آمیزی دیوارها و در کنار آن به کارگیری از مبلمان چوبی در اتاق نشیمن فضایی بسیار آرام بخش ایجاد می نماید. این در صورتی است که استفاده از این دو رنگ در آشپزخانه تاثیر مشابهی ندارد.

ترکیب رنگ های آبی و سبز

رنگ های آبی و سبز از جمله رنگ های مکمل یکدیگر به شمار می آیند. استفاده از این دو ترکیب در کنار یکدیگر برای اتاق خواب، اتاق کودک و حمام بسیار مناسب می باشد. اگر برای انتخاب المان های موجود در اتاق از رنگ سبز استفاده کره اید، می توانید از رنگ آبی برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید. استفاده از این دو رنگ در اتاق کودک نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

ترکیب رنگ های آبی روشن و سبز

استفاده از رنگ های آبی روشن و سبز در کنار یکدیگر از جمله ایده های رایج می باشد. این دو رنگ از جمله رنگ هایی هستند که تطابق پذیری مناسبی با یکدیگر داشته و استفاده از آن ها نتیجه خوبی به همراه دارد. استفاده از این دو رنگ باعث ایجاد انرژی مثبت و تازگی در مکان مورد نظر می گردد. از این ترکیب می توان برای تمامی قسمت های خانه استفاده کرد.

ترکیب رنگ های خاکستری و سبز

استفاده از طیف های مختلف رنگ خاکستری در کنار رنگ سبز باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی خواهد شد. استفاده از این ترکیب رنگ برای مکان های مختلف مانند اداره ها و خانه رایج می باشد. استفاده از مبلمان چرمی و پرده خاکستری رنگ برای اتاق نشیمن و آشپزخانه مناسب می باشد.

ترکیب رنگ های زرد، نارنجی و سبز

از آن جایی که رنگ سبز در طبیعت وجود دارد و وجود رنگ زرد نور خورشید باعث تکمیل زیبایی آن می گردد، استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. اما به یاد داشته باشید که اگر نسبت بیش تری از رنگ زرد در کنار رنگ سبز استفاده گردد، زیبایی رنگ سبز به چشم نمی آید. اگر از رنگ زرد برای رنگ آمیزی دیوار استفاده گردد، می توانید از رنگ سبز برای مبلمان و پرده ها استفاده نمایید. در استفاده از این رنگ ها در کنار رنگ سبز باید به یاد داشته باشید که از آن ها زیاد استفاده نکنید.

نکات پایانی

رنگ سبز رنگی است که بیش تر افراد به آن علاقمند بوده و تمایل به استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. با استفاده از رنگ های مناسب در کنار این رنگ به یک طراحی زیبا دست خواهید یافت.

منبع: ساختمانچی

به "رنگ سبز و ترکیبات مناسب با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ سبز و ترکیبات مناسب با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید