فرایند افزایشی قیمت نفت

به گزارش عینک آفتابی، خبرنگاران: قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در واکنش به دورنمای کاهش چشمگیر فراوری آمریکا در ماه میلادی جاری که به کاهش فراوری مورد توافق گروه اوپک پلاس اضافه می گردد، افزایش پیدا کرد.

فرایند افزایشی قیمت نفت

به گزارش عینک آفتابی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 56 سنت معادل 1.8 درصد افزایش یافت و به 32 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با 0.8 درصد افزایش بسته شد.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 47 سنت معادل 2.1 درصد افزایش، به 22 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با 1.5 درصد کاهش بسته شده بود.

اوپک، روسیه و سایر فراورینمایندگان معروف به گروه اوپک پلاس روز یکشنبه پس از چهار روز کشمکش با کاهش فراوری به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز که معادل حدود 10 درصد از عرضه جهانی است در ماههای مه و ژوئن، موافقت کردند.

وزارت نفت عمان اعلام نموده که مطابق با توافق اوپک پلاس، شرکتهای فراورینماینده نفت در این کشور فراوریشان را از اول ماه مه تا خاتمه ژوئن 200 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

به گفته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، با کاهش فراوری از سوی کشورهای دیگر از جمله آمریکا، مجموع کاهش فراوری ممکن است به حدود 19.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اما تحلیلگران، مدیران صنعت نفت و سایرین می گویند که آمار کاهش فراوری هر میزانی که باشد، برای جبران افت تقاضای جهانی که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، کافی نخواهد بود.

قیمتهای نفت از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 50 درصد نزول نموده اند.

تحلیلگران فارکس دات کام در یادداشتی نوشتند: این کاهش بویژه نسبت به آمار بالاتر فراوری در یک ماه گذشته برای بازگرداندن بازار به تعادل کافی نخواهد بود مگر این که فرایند بهبود مالی در هفته های آینده چرخش 180 درجه پیدا کند.

با وجود این که کشورهای گروه جی 20 موافقت نموده اند برای ذخایر ملی خود نفت خریداری نمایند اما انتظار می رود سطح ذخایر به سرعت رشد کند.

فراوری نفت خام آمریکا هم همسو با کاهش قیمتها، کاهش پیدا می نماید. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد فراوری نفت آمریکا در آوریل ممکن است با بزرگترین کاهش ماهانه تا به امروز روبرو گردد و حدود 200 هزار بشکه در روز کمتر گردد و فراوری نفت شیل آمریکا به 8.5 میلیون بشکه در روز برسد.

بر اساس گزارش رویترز، فراورینمایندگان آمریکایی متعدد از جمله اکسون موبیل و شورون اعلام نموده اند که هزینه شان را کاهش داده اند و انتظار دارند نفت کمتری در ماههای آینده فراوری نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "فرایند افزایشی قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند افزایشی قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید