سربیشه در تولید برق خودکفا می شود

به گزارش عینک آفتابی، نیروگاه بادی درح ظرفیت تولید 50 مگاوات برق را دارد که در مرحله اول بهره برداری از آن، 4 توربین نصب و راه اندازی می شوند.

سربیشه در تولید برق خودکفا می شود

انرژی های تجدید پذیر می توانند بدون ایجاد آلودگی محیطی، نیاز منطقه ها مختلف به برق را تأمین کنند.

نیروگاه بادی منطقه درح شهرستان سربیشه نیز 20 توربین دارد که قرار است در مرحله اول اجرا، 4 توربین آن نصب و راه اندازی شود.

با راه اندازی کامل این نیروگاه، نیاز شهرستان سربیشه به برق تأمین می شود و این شهرستان هیچ مسئله ای در خصوص تولید و استفاده برق نخواهد داشت.

تأمین برق 800 تا هزار و 200 خانوار از طریق نیروگاه بادی درح

یکی از مهندسین نیروگاه بادی درح گفت: طول پره های توربین حدود 51 متر است که پس از انجام عملیات زمینی و اتصال قطعات به یکدیگر، توربین در ارتفاع 85 متری نصب می شود.

او اضافه کرد: باد غالبی که در این منطقه وزش دارد از جانب شمال غرب است و طبق بادسنجی اجرا شده، منطقه درح ظرفیت خوبی برای تولید برق از طریق باد دارد.

بیشتر بخوانید

  • نبود برق در محله خلیج فارس حاجی آباد

یکی دیگر از کارکنان این مجموعه بیان نمود: در طول سال هر توربین می تواند برق 800 تا هزار و 200 خانوار را تأمین کند.

او شرح داد: زمانی نصب توربین ها را انجام می دهیم که وزش باد کمتری داشته باشیم تا مسئله ای در نصب پیش نیاید و بتوان به راحتی کار را انجام داد.

نصب 4 توربین در مرحله اول بهره برداری از نیروگاه

لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه گفت: نصب 4 توربین نیروگاه بادی درح در مرحله اول، 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روال نصب انجام می شود.

او اضافه کرد: ظرفیت اسمی این نیروگاه 50 مگاوات است و مصرف برق در سربیشه در ساعات اوج مصرف 17 مگاوات است و با بهره برداری کامل از این نیروگاه، تمام نیاز شهرستان به برق تأمین می شود.

جمالی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان سربیشه گفت: هم اکنون 7.7 مگاوات تولید برق از انرژی خورشیدی را داریم و با بهره برداری از نیروگاه بادی، 17.7 مگاوات سطح انرژی تولید شده خواهد بود.

نخعی کننده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: طبق برنامه ششم توسعه باید 5 هزار مگاوات برق از طریق انرژی های تجدید پذیر تولید شود که تا به امروز کمتر از 20 درصد آن محقق شده است.

عینک آفتابی خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سربیشه در تولید برق خودکفا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سربیشه در تولید برق خودکفا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید