سریع ترین هواپیمای جهان را آمریکا می سازد

به گزارش عینک آفتابی، هرمئوس قصد دارد در سال 2022 با هواپیماهای مافوق صوت Quarterhorse پرواز کند به این ترتیب سریع ترین هواپیمای جهان را آمریکا می سازد.

سریع ترین هواپیمای جهان را آمریکا می سازد

عینک آفتابی - نیروی هوایی آمریکا به همراه گروهی از شرکت ها 60 میلیون دلار در شرکت آمریکایی Hermeus سرمایه گذاری کرده که هدفش ساخت اولین هواپیمای هایپرسونیک یا ابرصوت قابل استفاده مجدد دنیا است.

لوگوی شرکت هواپیماسازی Hermeus

این قرارداد تازه اهداف بلندپروازانه و جاه طلبانه ای دارد و Hermeus باید بتواند تا سه سال دیگر به آن ها دست یابد.

این کمپانی باید سه نمونه اولیه از هواپیمای Quarterhorse تولید کند و همچنین سیستم پیشرانه هایپرسونیک قابل استفاده مجددش را در مقیاس کامل آزمایش کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هواپیمای مسافربری Quarterhorse می تواند با سرعت بالاتر از 5 ماخ (از 6125 کیلومتر بر ساعت) پرواز کند.

Quarterhorse اولین هواپیما در خط هواپیماهای سریع السیر خودران است که این شرکت قصد دارد آن را توسعه دهد.

شرکت آمریکایی Hermeus / هرمئوس، توسعه دهنده هواپیماهای مافوق صوت، سال آینده اولین هواپیمای خود را آزمایش می کند.

سریع ترین هواپیمای دنیا Quarterhorse

سرعت شگفت انگیز Quarterhorse

برای مقایسه بد نیست به جت تازه سوپرسونیک ناسا با نام X-59 اشاره کنیم؛ این هواپیما می خواهد با سرعت 1.5 ماخ پرواز کند.

هواپیمای مافوق صوت شرکت Hermeus می تواند با 5 برابر سرعت صوت پرواز کند که نتیجه اش، پرواز از نیویورک به لندن در مدت 90 دقیقه خواهد بود.

در حال حاضر برای سفر بین این دو شهر با هواپیماهای مسافربری عادی، 7 ساعت زمان نیاز است.

Hermeus برای دستیابی به چنین سرعتی، در حال توسعه یک موتور از نوع TBCC مبتنی بر موتور توربوجت GE J85 است. از این موتور در هواپیماهای پرسرعتی مانند وایت نایت ویرجین گلکتیک و نمونه اولیه هواپیمای سوپرسونیک XB-1 شرکت Boom استفاده شده است.

نمونه اولیه موتور هایپرسونیک Hermeus

نمونه اولیه Quarterhorse بدون سرنشین خواهد بود تا خطرات به حداقل برسند. علاوه بر این، Hermues می تواند سریعتر آزمایش ها را شروع کند.

در حال حاضر این کمپانی پیروز به ساخت و آزمایش یک نمونه اولیه کوچک از موتور هایپرسونیک شده و حالا مشغول کار روی نمونه اصلی اش است.

زمانی که آزمایش های پرواز با پیروزیت انجام شوند، Quarterhorse به سریعترین هواپیمای قابل استفاده مجدد دنیا تبدیل می شود و همچنین اولین هواپیما در نوع خود خواهد بود که با موتور TBCC (موتور اختصاصی سیکل ترکیبی) پرواز می کند.

هرمئوس گفته است که برنامه آزمایشی پرواز این هواپیما با استفاده از سیستم های اتوماتیک و قابل استفاده مجدد، موتور TBCC را در کل برنامه پرواز با قیمتی کمتر از 100 میلیون دلار امتحان می کند.

اگرچه آینده برای چنین هواپیماهایی روشن به نظر می رسد، اما بازار شاید کشش آن ها را نداشته باشد. اخیرا یکی از شرکت های مطرح در زمینه توسعه هواپیماهای سوپرسونیک به نام Aerion Supersonic به علت مسائل مالی تعطیل شد.

منبع: بیت ران

به "سریع ترین هواپیمای جهان را آمریکا می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین هواپیمای جهان را آمریکا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید