سلاح لیزری نو لاکهید مارتین با قدرت نیم مگاوات

به گزارش عینک آفتابی، ایسنا نوشت: شرکت لاکهید مارتین در حال افزایش قدرت سیستم تسلیحات لیزری 300 کیلوواتی خود است و اعلام نموده که تحت قرارداد تازه با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی، آن را تا 500 کیلووات افزایش می دهد.

سلاح لیزری نو لاکهید مارتین با قدرت نیم مگاوات

به نقل از نیو اطلس، لیزرها با توانایی رهگیری اهداف با سرعت نور و هزینه عملیاتی پایین معادل یک دلار در ازای هر شلیک، به مدت شش دهه در محافل نظامی همیشه بسیار مجذوب کننده بوده اند.

با این حال، استفاده از سلاح های لیزری عملی در میدان جنگ به علت احتیاج به ساخت چنین سیستم هایی که به مقدار کافی سبک باشند، به مقدار کافی فشرده باشند، به قدر کفایت قوی باشند و به مقدار کافی قدرتمند باشند، مدت ها طول کشیده است.

اکنون شرکت لاکهید مارتین به عنوان بخشی از مرحله دوم ابتکار مقیاس لیزری پرانرژی(HELSI) در کوشش است تا خروجی سلاح لیزری حالت جامد خود را به 500 کیلووات افزایش دهد و به آن ظرفیتی برای مقابله با تهدیدات بزرگ تر و سخت تر و بعلاوه قابلیت مانوری بیشتری بدهد.

این لیزر مانند نسخه های قبلی خود به وسیله سیم پیچ هایی از فیبرهای نوری آغشته به گارنت آلومینیوم ایتریوم با نئودیمیم فراوری می گردد و در سیستمی ادغام می گردد که شامل یک لیزر روشنگر هدف(TILL) برای قفل کردن و ردیابی اهداف و یک لیزر روشنگر فانوس دریایی(BILL) برای مقدار گیری اعوجاج جو است. اینها با لیزر پرانرژی به نوبه خود به یک سیستم مدیریت نبرد متصل می شوند که منطقه را رصد می نماید، اهداف بالقوه را ردیابی و ارزیابی می نماید و سطح تهدیدات را شناسایی می نماید.

اما چالش این است که قدرت سلاح را بدون تأثیر بر توانایی آن در ترکیب چندین پرتو در سراسر طیف مورد استفاده برای فراوری لیزر خروجی و کیفیت پرتوی خروجی در حالی که استانداردهای قابلیت همکاری و ادغام چند ماموریتی رعایت می گردد، افزایش یابد.

ریک کوردارو از سران لاکهید مارتین می گوید: دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی برای رشد لیزرهای پرانرژی در حمایت از جنگنده های آمریکایی سرمایه گذاری نموده است. در عین حال، لاکهید مارتین با پیش بینی تقاضای وزارت دفاع بر روی سلاح های لیزری که دارای لایه های حفاظتی اضافی، هزینه کم در هر درگیری، سرعت بالای تحویل پرتو و کاهش زمان واکنش با دقت بالا هستند، در زیرساخت های فراوری سرمایه گذاری نموده است.

وی اضافه کرد: این لیزر 500 کیلوواتی موفقیت های ما از سیستم 300 کیلوواتی و درس های آموخته شده از برنامه های قدیمی را برای اثبات بیشتر توانایی دفاع در برابر طیف وسیعی از تهدیدات ترکیب می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سلاح لیزری نو لاکهید مارتین با قدرت نیم مگاوات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح لیزری نو لاکهید مارتین با قدرت نیم مگاوات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید