شرایط صعودی شدن بورس

به گزارش عینک آفتابی، بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار سرمایه نیازمند به اعتمادسازی است دوباره است. فرایند نزولی طولانی مدت در بازار سرمایه که سهامداران زیادی را متضرر نموده است باعث از بین رفتن اعتماد به بازار شده است؛ اگر اعتماد دوباره به بازار برگردد بازدهی بازار می تواند بهتر از چند وقت اخیر باشد و بازار به فرایند تعادلی خود نزدیک تر گردد.

شرایط صعودی شدن بورس

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با عینک آفتابی با اشاره اهمیت وجود اعتبار در بازار سرمایه گفت: ازبین رفتن اعتماد همچون ساختمانی است که فرو می ریزد. بازگشت اعتماد به بازار نیازمند تعریف است که منظور ما از اعتماد چیست؟ آیا منظور بازگشت رشد قیمت است؟ یا افزایش حجم معاملات است؟ یا افزایش فعالین در بازار است؟

حدادی ادامه داد: از نظر من بازگشت اعتماد در این فاکتور خلاصه می گردد که تعداد فعالان در بازار افزایش پیدا کند. برای این کار باید دید در گذشته چه عملکردی ثبت شد که این اعتماد از بین رفته است. کسانی که وارد بازار سرمایه شدند همراه با یک موج وارد شدند و امکان دارد همین افراد با همین موضوع در بازارهای موازی با این فرایند روبرو شوند که در دوران بازدهی وارد بازار شوند و سپس متضرر شوند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره تفاوت در بازار سهام و بازارهایی همچون سکه و رمزارزها گفت و شرح داد: بازگشت اعتماد به بازار ارتباط زیادی با قیمت ها ندارد، بلکه باید یک سری مزیت هایی برای سرمایه گذاری غیرمستقیم لحاظ گردد. همچنین باید معین گردد که چشم انداز بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها بهتر است. اگر مردم مطمئن باشند که چشم انداز بازار سرمایه بهتر از باقی بازارها است دراولین قدم بازارسرمایه را برای سرمایه گذاری و همچنین روش غیرمستقیم را انتخاب می نماید.

پیمان حدادی اضافه کرد: باید برای تحقق این اهداف تدابیری همچون تخصیص عرضه های اولیه به صندوق ها و جلوگیری از دریافت کد بورسی آنلاین برای کسانی که تجربه و سواد کافی برای ورود به بازار را ندارند.

او با اشاره به اینکه افزایش و تقویت صندوق ها می تواند به بازار یاری کند، اضافه کرد: افزایش کارشناسان و مشاوران بورس می تواند به سهامدران و فرایند بازار یاری کند. همچنین می توان به مردم نشان داد که چه در زمان صعود شاخص چه در زمان نزول شاخص صندوق ها عملکرد مسبتا بهتری را ثبت کردند و این نشان دهنده آن است که کار حرفه ای نتیجه می دهد.

این کارشناش بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در سال 1400 بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها دارد اضافه کرد: به هر حال باید یک سری فاکتورهای مالی داخلی و خارجی که بر بازار تاثیر دارد تحلیل گردد و به مردم ارائه گردد.

حدادی در ادامه شرح داد: موضوع دیگری که در ایجاد اعتمادسازی بسیار اهمیت دارد این است که سیاست مداران درباره بازار سرمایه اظهار نظر نکنند. با توجه به نزدیکی انتخابات صحبت های سیاست گذاران و کاندیدها درباره بورس افزایش می یابد؛ اما باید توجه گردد که باید از اینگونه حرف ها جلوگیری گردد.

او در انتها گفت: بازگشت اعتماد به بازار سرمایه شاید کمی سخت باشد اما با رعایت و انجام بعضی از مسائل بازگشت اعتماد به بورس امکان پذیر است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را درصفحه بورس عینک آفتابی دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "شرایط صعودی شدن بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط صعودی شدن بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید