شیرینی قیطونی چطور درست می گردد؟

به گزارش عینک آفتابی، خبرنگاران : طرز تهیه شیرینی قیطونی را در این فیلم مشاهده کنید.

شیرینی قیطونی چطور درست می گردد؟

شیرینی قیطونی یک عصرانه پاییزی مناسب در کنار فنجان چای شماست.

به گزارش عینک آفتابی، شیرینی قیطونی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است که در طعم ها و رنگ های بسیار متنوعی پخته می گردد. این شیرینی خوشمزه معمولا در مناسبت های خاص برای پذیرایی استفاده می گردد که یکی از مهم ترین این مناسبت ها عید نوروز می باشد و به همین علت شیرینی قیطونی به عنوان یکی از شیرینی ها متداول عید نوروز شناخته می گردد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی قیطونی در ادامه با سایت تفریح چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی قیطونی

آرد شیرینی 220 گرم

آرد برنج 110 گرم

آرد نخودچی 70 گرم

روغن جامد 300 گرم

پودر قند 300 گرم

گلاب ½ پیمانه

پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری

پودر هل ¼ قاشق چایخوری

کنجد، پودر نارگیل و پودر پسته به میزان کافی

دستور پخت شیرینی قیطونی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی قیطونی ابتدا روغن جامد را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن می زنیم تا کمی نرم گردد، سپس پودر قند را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه سه نوع آرد را با هم مخلوط نموده و دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آردها را کم کم به مخلوط روغن و پودر قند اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه پودر رنجبیل و پودر هل را اضافه می کنیم و با نوک انگشت خمیر را به آرامی ورز می دهیم. این خمیر روغن پس می دهد و نباید با فشار ورز داده گردد.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر منسجم شد، با یک دستمال تمیز روی آن را می پوشانیم و به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم. پس از گذشت یک ساعت خمیر را به شکل گلوله های به میزان گردو با دست حالت می دهیم.

شیرینی فلوگر، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه کرد.

مرحله چهارم

حالا گلاب را داخل یک کساه مناسب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. پودر نارگیل، پودر پسته و کنجد را هم به صورت جداگانه داخل چند کاسه می ریزیم و جلوی دستمان می گذاریم. داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله پنجم

حالا فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم گردد و زمان آماده شدن شیرینی ها معطل نشویم. در ادامه توپک ها را داخل گلاب می زنیم و خیلی فوری خارج می کنیم و به دلخواه در پودر نارگیل، پودر پسته یا کنجد می غلتانیم.

مرحله ششم

سپس شیرینی ها را به ترتیب داخل سینی فر می چینیم. پس از اینکه تمام شیرینی ها آماده شد سینی فر را داخل فر قرار می دهیم. برای آماده شدن شیرینی ها حدود 30 دقیقه زمان احتیاج است. پس از پخت صبر می کنیم شیرینی خنک گردد سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

برنامه تلویزیونی عصر خانواده، از یک کارشناس آشپزی برای آموزش روش تهیه شیرینی قیطونی دعوت کرد. در ادامه، آموزش مرحله به مرحله شیرینی قیطونی را مشاهده می کنید.

منبع: رکنا

به "شیرینی قیطونی چطور درست می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرینی قیطونی چطور درست می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید