مه پاش مرغداری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

به گزارش عینک آفتابی، رپرتاژآگهی - مه ­ پاش مرغداری دستگاهی برای ایجاد رطوبت که به منظور خنک کردن و تهویه مطبوع هوای محیط استفاده می ­شود. این دستگاه موجب بالا رفتن راندمان کار در صنعت مرغداری و کیفیت تولید می ­شود. دستگاه مه­ پاش به کمک یک پمپ قوی که متصل به الکتروموتور می­ باشد بعد از مکش آب از منبع و فشرده کردن، آن را بصورت قطرات خیلی ریز در محیط پخش می­ کند. این قطرات میکروسکوپی آب برای تبخیر شدن، گرما را از محیط گرفته و باعث خنک شدن آنجا می­ شوند. دستگاه مه ­پاش مرغداری باید با کیفیت، قوی و توانایی فشار بالا داشته باشد. مه ­پاش مرغداری به دو شکل رطوبت­ ساز دیسکی و رطوبت­ ساز نازلی ساخته می­ شود. مه­ پاش دیسکی که یک دستگاه تولید بخار سرد است جهت تأمین اکسیژن و خروج دی ­اکسیدکربن از محیط و قابلیت نصب به شیرآب و دارای مخزن و شناور که برای کنترل ورودی آب است استفاده می شود. مه ­پاش مرغداری نازلی یکی دیگر از انواع سیستم­ های تولید رطوبت و مه است که به کمک یک کمپرسو فرایند تولید مه در آن صورت می­ گیرد.

مه پاش مرغداری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

سیستم مه ­پاش مرغداری چه مزیتی دارد؟

مه ­پاش مرغداری یکی از دستگاه های لازم و ضروری در همه فصول سال برای سالن ­های مرغداری است. عدم استفاده از این دستگاه موجب دهیدراته شدن جوجه­ ها می ­گردد؛ زیرا وقتی دمای محیط بالا و هوا خشک باشد میزان آب بدن جوجه کاهش یافته و تعادل اسیدیته خون بهم می ­خورد و قدرت خنک کننده­ گی جوجه پایین می ­آید. گاهی اوقات شنیده می­ گردد که مرغ های یک مرغداری در اثر گرسنگی تلف شده ­اند. در واقع به این علت بوده که مرغ ­ها و جوجه ­ها آب بدنشان کم شده و قادر به خوردن دان نبوده و تلف شده ­اند. بنابراین نصب مه ­پاش مرغداری توسط پرورش ­دهنده موجب ارتقای تولید او خواهد شد. از دیگر مضرات کاهش رطوبت در مرغداری، می ­توان به کاهش وزن گله ­های گوشتی و کاهش تخم در گله ­های مادر، چسبندگی مقعد در جوجه ­ها، شوک دمایی و بی ­قراری می ­گردد. استفاده از مه ­پاش مرغداری با توجه به قیمت مناسب و تأثیر مثبتی و کارآمدی که در خنک ­سازی سالن دارد و در گله ­های گوشتی باعث افزایش وزن و در گله­ های تخم­ ریز موجب کیفیت خوب تخم ­ها می ­گردد به شدت توصیه می ­گردد. یکی دیگر از مزیت ­های مه­ پاش این است که کف سالن را خیس نمی ­کند.

رطوبت نسبی سالن مرغداری حائز اهمیت است و با درجه حرارت ارتباط دارد. اگر رطوبت نسبی بالا باشد دمای موثر افزایش یافته و در زمان شرجی بودن هوا، تحمل دمای زیاد سخت­ تر می ­گردد. در واقع مقدار رطوبت نسبی در سالن ­های مرغداری در دامنه 60 تا 70 درصد باید تنظیم گردد. بنابراین نصب مه ­پاش مرغداری یا نازل می ­تواند قطر آب را با قطر 5 میکرون اسپری کرده که برای جابجایی اولیه آب می توان از کف کش راد استفاده نمود و رطوبت لازم را فراهم کند. از مهم ترین مزیت ­های بکارگیری مه­ پاش مرغداری می ­توان به ضدعفونی کردن فضای سالن مرغداری اشاره نمود. از آنجا که بدن و پرهای مرغ خیلی راحت در معرض انواع قارچ­ ها و باکتری ­ها قرار می ­گیرد؛ برای از بین بردن این آلودگی ­ها، مواد ضدعفونی کننده را داخل مخزن مه­ پاش ریخته تا فرایند سم­ زدایی از طریق فرایند مه ­سازی صورت بگیرد و باکتری ­ها و ویروس ­های موجود در سالن از بین برود و هوای محیط پاکیزه گردد و بوی نامطبوع در سالن مرغداری بر طرف گردد. همچنین استفاده از مه ­پاش مرغداری موجب کاهش استرس گرمایی و جلوگیری از درگیری میان طیور و مقاوم شدن بدن طیور در مقابل بیماری­ ها می­ گردد.

پمپ مه­پاش در صنعت مرغداری

سیستم مه­ پاش دارای تجهیزاتی از جمله پمپ می­ باشد که قیمت آن در مقایسه با سایر قطعات گران تر است. کلاس پمپ مه ­پاش باید فشار بالا و هیدرولیکی باشد تا فشار لازم در پشت نازل مه ­پاش را ایجاد کند تا بعد از اینکه آب از نازل عبور کرد به ذرات خیلی ریز تبدیل گردد. پمپ مه ­پاش صنعتی در ظرفیت ­های متعددی ساخته می­ گردد و به آن پمپ کارواش نیز می­ گویند. الکتروموتور(نوعی ماشین که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می­ سازد) یکی از اجزای لازم در پمپ مه­ پاش می­ باشد که دارای انواع متفاوتی است. یکی از انواع دیگر پمپ مه­ پاش نوع خانگی آن می­ باشد که نیازی به الکتروپمپ ندارد و فشار آب شهری کافی است. شاسی و منبع در پمپ مه ­پاش با توجه به درخواست و سلیقه مشتری نصب می ­گردد که شامل شاسی متحرک، شیر فشارشکن، فیلتر، تابلو اتوماسیون، چرخ جهت جابه ­جایی الکتروپمپ و لنسر کارواشر با سری نازل کارواشر لکچر می ­باشد و در صنعت مرغداری بسیار کاربرد دارد.

اتصالات مه­پاش فیتینگی

از اتصالات مه­ پاش فیتینگی برای بستن نازل روی شیلنگ مه­ پاش استفاده می­ کنند و دارای زاویه 90،120،180 درجه با پایه نازل یک طرفه و دوطرفه می ­باشد. در حالت یکطرفه، یک عدد نازل بر روی پایه بسته شده و در حالت دوطرفه دو عدد نازل بسته می­ گردد. همچنین برای ایجاد انشعابات و تبدیل اندازه انشعابات در خطوط مه ­پاش از اتصالات مه­ پاش فیتینگی استفاده می ­کنند. سه راهی مه­ پاش اوربیت یکی از انواع اتصالات بوده و جهت تبدیل خطوط مه ­پاش استفاده می­ گردد که جنس بدنه آن از استیل (برای جلوگیری از زنگ ­زدگی محصول) و در هر طرف دوبل اورینگ دارد. خاصیت ضدچکش داشته و با نیکل آبکاری شده است. نصب و راه­ اندازی این سه ­راهی بسیار آسان می ­باشد و در زمان نصب شیلنگ در سه ­راهی وقتی شیلنگ را بطرف رابط فشار دهید خیلی راحت در داخل رابط قفل می­ گردد.

بهترین مرجع تخصصی تجهیزات صنعتی

بازرگانی آب نیرو یکی از شرکت ­های معتبر و صاحب نام و یکی از تأمین کنندگان محصولات صنعتی مانند تجهیزات کارواش صنعتی، تجهیزات آبیاری، پمپ آب، لوازم مه ­پاش از جمله مه ­پاش مرغداری، پمپ مه ­پاش - شیر برقی هانتر و بسیاری از تجهیزات و قطعات صنعتی می ­باشد. بازرگانی آب نیرو جهت ارتقا سطح کیفیت محصولات از نیروهای ارشد فنی و مهندسی در مجموعه خود بهره ­مند است. همچنین با شرکت های بزرگی مانند پالایشگاه های نفت و گاز، پتروشیمی ­ها و…همکاری می ­نماید. برای آشنایی بیشتر با مرجع تخصصی بازرگانی آب نیرو می­ توانید به سایت مراجعه نمایید و در صورت لزوم می ­توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با این مجموعه تماس بگیرد. تمامی محصولات این شرکت اصل و معتبر بوده و در کمترین زمان ممکن بعد از ثبت سفارش برای شما ارسال می ­گردد. یکی از ویژگی ­های این سایت تخصصی، فیلم و مقالات آموزشی بسیار مفید و کاربردی موجود در آن می ­باشد. تجهیزات صنعتی باکیفیت بیشترین تأثیر را در زمینه تولید دارد؛ بنابراین باید آن ها را از جاهای معتبر خریداری نمود تا به نتیجه مطلوب و دلخواه رسید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "مه پاش مرغداری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مه پاش مرغداری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید