نقشه هایی که نگاهتان به دنیا را عوض می کند

به گزارش عینک آفتابی، خبرنگاران: دلیل اینکه برخی کشورهای بزرگتر یا کوچکتر از بقیه به نظر می رسند به دلیل چیزیست که تصویر مرکاتور نامیده می شود. آوردن یک سیاره سه بعدی روی یک نقشه دو بعدی برای نقشه نگاران اولیه نوعی چالش بود و بنابراین یک جغرافی دان و نقشه کش فلاندری به نام گراردوس مرکاتور راه حلی در این زمینه ارائه داد.

نقشه هایی که نگاهتان به دنیا را عوض می کند

او در سال 1569 یک نقشه طراحی کرد که می توانست به طور دقیق برای اهداف ناوبری مورد استفاده قرار بگیرد، اما ضعف آن این بود که در سیستم او اندازه اشیا بسته به موقعیتشان نسبت به خطر استوا تحریف می شد. به همین دلیل خشکی هایی مثل قطب جنوب و گرینلند بزرگتر از آنچه هستند به نظر می رسند.

یک وبسایت برای اینکه به ما نشان دهد درک ما از اندازه کشورهای مختلف چقدر نادرست است خشکی ها را در موقعیت های مختلف زمین قرار داده است و نتیجه آن تصاویر زیر شده است.

ایالات متحده که پایین و کنار استرالیا آورده شده، به طرز باورنکردنی کوچک به نظر می رسد.

روسیه روی خط استوا دیگر بزرگترین نیست!

اگر رومانی یک جزیره در اقیانوس منجمد شمالی بود!

استرالیا بزرگتر از آن چیزیست که فکر می کنید و تقریبا تمام اروپا را می پوشاند. اگر برزیل در آسیا بود خیلی بزرگتر به نظر می رسید. اندونزی تقریبا در سراسر روسیه پخش می شود. گرینلند در مقایسه با ایالات متحده و برزیل آن قدر بزرگ نیست. وقتی کانادا را به آمریکای جنوبی منتقل کنیم. وقتی چین بالای روسیه قرار داده شود. ژاپن می تواند در تمام طول کانادا کشیده شود.منبع: برترین ها

به "نقشه هایی که نگاهتان به دنیا را عوض می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه هایی که نگاهتان به دنیا را عوض می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید