هوش مصنوعی غولآخرهای الدن رینگ چگونه کار می نماید؟

به گزارش عینک آفتابی، بازی الدن رینگ (Elden Ring) را می توان برترین بازی عنوان سال 2022 دانست. این بازی توانست امتیازات بسیار خوبی کسب کند و فروش زیادی داشته باشد. طراحی دنیای الدن رینگ بسیار زیبا بوده و داستان آن نیز شدیداً مجذوب کننده است. تنها نکته منفی این بازی را می توان سطح دشواری آن دانست. به حدی که الدن رینگ یکی از سخت ترین بازی های ساخته شده در چند سال اخیر است.

هوش مصنوعی غولآخرهای الدن رینگ چگونه کار می نماید؟

موارد زیادی در سخت بودن الدن رینگ تأثیر دارند. از تنوع حرکات غولآخرها (Bosses) گرفته تا تعداد زیاد دشمنان همگی باعث می شوند تا الدن رینگ یک عنوان سخت باشد. یکی از نکات مهم این است که غولآخرهای الدن رینگ به حرکات بازیکنان پاسخ می دهند. گویی می دانند که حرکت بعدی این بازیکنان چه خواهد بود. این موضوع باعث شد تا توجهات بیشتر به بازی الدن رینگ جلب بگردد.

در بعضی از بازی ها شرکت های سازنده کاری می نمایند تا غولآخرها اطلاعات دریافتی از بازیکنان را بخوانند. به همین طریق با فرایند مبارزه آن ها آشنا شده و راه نوی برای مقابله پیدا می نمایند. به این کار Input Reading می گویند. از زمان عرضه الدن رینگ بسیاری از کاربران اعتقاد داشتند که بازی از این سیستم استفاده می نماید. این مورد در غولآخرهای سخت بازی کاملاً مشهود بود. استفاده از سیستم Input Reading باعث می گردد تا بازی تا حدی ناعادلانه بگردد.

استفاده از این سیستم به وسیله فرام سافتور چیز نوی نیست. در گذشته هم این شرکت در بازی سکیرو (Sekiro) از سیستم Input Reading) استفاده نموده بود. بحث اصلی اینجاست که الدن رینگ یک بازی بسیار بزرگ است. همین موضوع باعث می گردد تا این سیستم در تمامی غولآخرها وجود نداشته باشد. با اینحال در مواردی هست که توجه شما را جلب کند. حال سؤال اصلی اینجاست؛ آیا الدن رینگ داده های کاربران را می خواند؟

غولآخرهای الدن رینگ داده های شما را نمی خوانند

پاسخ سؤال قبلی خیر است. یکی از سازندگان ماد قدرتمند اخیراً تصمیم گرفته تا رفتار هوش مصنوعی بازی را آنالیز کند. بحث اصلی اینجاست که غولآخرها به دکمه ای که شما در کنترلر فشار می دهید توجهی نمی نمایند. بلکه به انیمیشنی که در تصویر وجود دارد توجه می نمایند. برای مثال اگر کرکتر بازیکنان تصمیم می گیرد از فلاسک استفاده کند، این دشمن از یک حرکت برای مقابله استفاده می نماید.

هوش مصنوعی بازی به تمام روش های دریافت جان پاسخ نمی دهد. بلکه تنها استفاده از فلاسک مورد توجه آن است. زمانی که انیمیشن شروع می گردد یک نشانه به هوش مصنوعی غولآخر ارائه می دهد. دشمن شما متوجه آن شده و به سرعت به آن پاسخ می دهد. برای مثال غولآخر Godskin Apostle به محض اینکه شما از فلاسک بهره ببرید، به سمتتان یک گلوله سیاه پرتاب می نماید.

حال زمانی که شما در میان مبارزه هستید، این انیمیشن ها با هم مخلوط شده و شناسایی آن ها سخت می گردد. این موضوع در زمینه حمله و استفاده از جادو و سلاح از راه دور هم صدق می نماید. به این معنا که هوش مصنوعی دوباره نشانه را دریافت نموده و از ضربه شما فرار می نماید. حتی اگر شما به سمت آن ها نشانه نگیرید!

استفاده از این سیستم نو تا حدی بعضی از مبارزات را ناعادلانه می نماید. با اینحال دیگر فکر بازیکنان درگیر نیست که چگونه در یک مبارزه همیشه شکست می خورند. در اصل اینکه شما بدون آسیب تماشا الدن رینگ را به اتمام برسانید بسیار سخت است. پس حداقل سطح خود را بالا ببرید تا بتوانید در برابر این آسیب ها زنده بمانید!

منبع: VG247.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "هوش مصنوعی غولآخرهای الدن رینگ چگونه کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی غولآخرهای الدن رینگ چگونه کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید