پادشاه در تبعید اسپانیا بدهی و مالیات اعلام نشده&zwnjاش را پس داد

به گزارش عینک آفتابی، وکیل خوان کارلوس: پادشاه سابق اسپانیا مانند همواره برای پیگرد یا اقدامات لازم در دسترس دادستان ها و مقامات دادگستری واقع شده است.

پادشاه در تبعید اسپانیا بدهی و مالیات اعلام نشده&zwnjاش را پس داد

خوان کارلوس اول پادشاه سابق اسپانیا صدها هزار دلار بدهی اقتصادیاتی، جریمه و سود آن را به خزانه داری اسپانیا باز گرداند. او به عنوان عضو خانواده سلطنتی اسپانیا پس از تحقیقات در خصوص تخلفات اقتصادی اش در سال گذشته میلادی به امارات متحده عربی گریخت و به نوعی در تبعید خودخواسته به سر می برد.

خوان کارلوس اول در حال دست تکان دادن از درون خودرو- او پس از مرگ فرانکو دیکتاتور اسپانیا پادشاه شد/ عکس: Getty Image

به گزارش عینک آفتابی به نقل از دویچه وله، دفتر حقوقی خوان کارلوس اول پادشاه سابق اسپانیا در روز چهارشنبه اعلام نمود که پادشاه داوطلبانه عوارض درآمد بر اقتصادیات اعلام نشده اش را پرداخت نموده است.

این مقام سلطنتی اسپانیا تقریبا 680 هزار یورو (821 هزار دلار) را به عنوان بدهی از درآمدهای نامشخص و اعلام نشده قبلی به مقامات اقتصادیاتی پرداخت نموده است.

پادشاه سابق و 82 ساله اسپانیا پس از شروع تحقیقات دادستان های اسپانیا و سوئیس در خصوص معاملات اقتصادی وی، حدود 6 ماه پیش به شکلی مخفیانه به ابوظبی امارات گریخت.

وکیل خوان کارلوس در این باره گفت: خوان کارلوس مانند همواره برای پیگرد یا اقدامات لازم در دسترس دادستان ها و مقامات دادگستری قرار گرفته است.

پادشاهی اسپانیا در خطرنیست

پدرو سانچز نخست وزیر سوسیالیت اسپانیا در واکنش به بازگشت بدهی های خوان کارلوس اول به کشور به کانال تلویزیون ملی اسپانیا گفت: آنالیز امور اقتصادی پادشاه اثبات کرد که نهادهای قدرت در کشور کار می نمایند.

سانچز اضافه کرد: ما به عنوان دولت می توانیم اطمینان حاصل کنیم که همه سازو کارهای دموکراسی کار می نمایند. تحقیقات نیز با شفافیت به نتیجه می رسند.

سانچز با دفاع از اصول سلطنت منطبق بر قانون اساسی، اضافه کرد: سلطنت در خطر نیست.

براساس گزارش روزنامه های اسپانیایی El Pais و La Vanguardia پادشاه سابق اسپانیا سال ها از کارت های اعتباری متعلق به یک تاجر مکزیکی به نام آلن سنگینس- کراس استفاده نموده است.

خوان کارلوس پادشاه سابق اسپانیا و همسرش ملکه سوفیا در مراسم درگذشت ژان دوک عظیم لوکزامبورگ در سال 2019/ عکس: Getty Images

پرداخت بدهی در روز چهارشنبه در پی کشف دادستان ها در خصوص عدم اعلام این کارت های اعتباری از سوی خوان کارلوس اجرا شده است. کارلوس پیش از این از اعلام لیست کارت های اعتباری هدیه شده به خودش طفره رفته بود.

خوان کارلوس به عنوان پادشاه به دلیل نقش خود در انتقال دیکتاتوری به دموکراسی در دهه 1970 میلادی محبوب شد.

با این حال او با ایجاد چندین رسوایی به شکلی ناخواسته توجهات را به سمت خانواده سلطنتی جلب کرد و در سال 2014 به نفع پسرش فیلیپه ششم از سلطنت کنار گرفت.

او پس از اقدامات و تحقیقات دادستان های سوئیس و اسپانیا علیه خود، به ابوظبی رفت. گفته می گردد او با شیخ محمد بن زاید آل نهیان به عنوان حاکم ابوظبی روابط خوبی دارد.

منبع: عصر ایران

به "پادشاه در تبعید اسپانیا بدهی و مالیات اعلام نشده&zwnjاش را پس داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه در تبعید اسپانیا بدهی و مالیات اعلام نشده&zwnjاش را پس داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید