پیام مفتی برجسته لبنان برای ملک سلمان درباره تصمیم ضد اقتصادی عربستان

به گزارش عینک آفتابی، مفتی برجسته اهل سنت لبنان به تصمیم عربستان در ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی لبنان واکنش نشان داد.

پیام مفتی برجسته لبنان برای ملک سلمان درباره تصمیم ضد اقتصادی عربستان

به گزارش گروه بین الملل عینک آفتابی به نقل از الخلیج الجدید، عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان پس از تصمیم ملک سلمان عبدالعزیز پادشاه عربستان مبنی بر ممنوعیت واردات میوه ها و سبزیجات لبنان به عربستان ، مقامات سعودی را به اقدامات سریع و قاطع برای جلوگیری از هرگونه اختلال در روابط بیروت و ریاض فراخواند.

عبداللطیف الدریان روز یکشنبه در بیانیه ای نسبت به تصمیم عربستان سعودی درخصوص بستن مرزهای خود به روی محصولات کشاورزی لبنان واکنش نشان داد چراکه این اقدام عواقب جدی در فروپاشی بیشتر اقتصاد لبنان ایجاد می کند.

عبداللطیف دریان در ادامه ابراز امیدواری کرد که این تصمیم عربستان تا زمانی که دولت لبنان به این مساله رسیدگی کند، موقتی باشد.

وی اضافه کرد: لبنان و لبنانی ها مشتاق همکاری با عربستان و کشورهای برادر عربی در زمینه های مختلف هستند.

عربستان سعودی جمعه گذشته ، گفت که تصمیم دارد از واردات سبزیجات و میوه های لبنان به داخل آن یا عبور از سرزمین هایش جلوگیری کند.

مقامات رسمی عربستان درباره علت این تصمیم مدعی شدند که محموله های محصولات کشاورزی لبنان که وارد عربستان می شوند حاوی مواد مخدر هستند و عملیات قاچاق از این طریق صورت می گیرد، اما به نظر می رسد که سعودی ها زمان مناسبی برای سوءاستفاده از شرایط لبنان انتخاب کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیام مفتی برجسته لبنان برای ملک سلمان درباره تصمیم ضد اقتصادی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام مفتی برجسته لبنان برای ملک سلمان درباره تصمیم ضد اقتصادی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید