کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس، فرآیندهای گمرکی در منطقه آزاد ارس باید اصلاح شود

به گزارش عینک آفتابی، مجید کیانی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان آذربایجان شرقی یکی از موانع رونق تولید را ایجاد محدودیت و یا حذف برخی مشوق های منطقه ها آزاد مطرح کرد و اظهار کرد: ریاست جمهوری در بازدید از کارخانه های منطقه آزاد ارس به صراحت اعلام کردند که حذف مشوق های مالیاتی منطقه ها آزاد غیر شرعی بوده و باید اصلاح گردد.

کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس، فرآیندهای گمرکی در منطقه آزاد ارس باید اصلاح شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از چالش جدی نیروی کار در ارس خبر داد و یادآور شد: واحدهای تولیدی در ارس با کمبود نیروی کار روبرو بوده و کارکنان این شرکت ها از شهرهای دور و نزدیک از تبریز، خوی و مرند جذب می شوند. در این بین یکی از جذابیت های اشتغال در منطقه ها آزاد معافیت مالیات بر حقوق و دستمزد است که نادیده گرفته می شود.

وی خواستار اهتمام مدیران کل استان به اجرای ماده 27 قانون چگونگی اداره منطقه ها آزاد شد و گفت: عدم اجرای این قانون که در سال 1372 تصویب شده و تا به امروز اجرا نشده است، یکی از موانع مهم و تاثیرگذار بر سر راه انجام وظایف ذاتی این منطقه ها و بروز مسائل عدیده در حوزه تولید و اشتغال و توسعه عمران و آبادانی و تامین زیرساخت هاست.

کیانی اصلاح فرایندهای گمرکی در درب های گمرک و منطقه آزاد را ضروری توصیف کرد و تاکید کرد: امیدوارم با روحیه تازه شکوفا شده در استان، در جلسه ای مجزا با حضور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی و ناظر گمرکات استان فرایند اشتباه به وجود آمده در اخذ عوارض از کالاها در منطقه آزاد ارس حل شود.

واقف بهروزی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز در این دیدار شرح داد: سیاست وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان رفع سریع موانع و مسائل تولید و اشتغال در بزرگ ترین پازل توسعه مالی استان است.

وی یادآور شد: برنامه هفتم توسعه فرصتی برای اصلاح فرایندهای غلط و جایگزینی بهترین روش ها و شیوه های تسهیل و تسریع چرخه سرمایه گذاری و تولید و صادرات در ارس است. تمامی مدیران وزارت امور مالی و دارایی استان باید از این فرصت برای ارائه پیشنهادهای کارآمد و مشوق های تازه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس استفاده کنند.

بهروزی با بیان اینکه طبق قانون سیستم مدیریت در منطقه ها آزاد همچون دولت محلی در وسعت مشخص است، گفت: تمام اختیارات و وظایف مدیران استانی بر عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس است و در جلسات آینده تحقق واقعی این قانون مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع: گردشبان

به "کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس، فرآیندهای گمرکی در منطقه آزاد ارس باید اصلاح شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود نیروی کار در منطقه آزاد ارس، فرآیندهای گمرکی در منطقه آزاد ارس باید اصلاح شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید