پیوند بین ایران و تاجیکستان ریشه در ارزش ها و باور های عمیق ملت ها دارد

به گزارش عینک آفتابی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیوند بین جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان ریشه در ارزش ها و باور های عمیق ملت ها دارد و توجه جدی به توسعه تعاملات با بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی و هنری لازم است.

پیوند بین ایران و تاجیکستان ریشه در ارزش ها و باور های عمیق ملت ها دارد

آقای تراب محمدی در مراسمی که با حضور جمعی از هنرمندان و شعرای تاجیکستان و ایران در کنار مقبره کمال الدین خجندی در تبریز برگزار گردید، با تاکید بر لزوم تحکیم پیوند های فرهنگی، اجتماعی و مالی میان دو کشور،گفت: ریشه های عمیق فرهنگی و اشتراکات زبانی، دینی، آداب و رسوم میان مردم ایران و تاجیکستان نشان از ضرورت تحکیم و توسعه ارتباطات بین این دولت و ملت دوست و برادر دارد.

وی با اشاره به وجود مقبره کمال الدین خجندی، شاعر بلندآوازه تاجیکی در تبریز، گفت: تبریز به عنوان مهد فرهنگ و هنر ایران زمین، با مردمانی نجیب، هنردوست و سخت کوش همیشه الهام بخش ادیبان، هنرمندان، فرهنگ پژوهان و فرهیختگان شرق و غرب بوده و وجود مقبره الشعرا که مدفن بیش از 400 شاعر و عارف پرآوازه بوده دلیلی بر این مدعاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شعر تبریز مرا راحت جان خواهد بود - پیوسته مرا ورد زبان خواهد بود کمال الدین خجندی، منش والای مردم تاجیکستان در مهر و عشق ورزی به تبریز را نشان داده و این شاعر با روحیه حقیقت جویانه اش به پیوند های اجتماعی و فرهنگی ملت ها یاری نموده است.

آقای تراب محمدی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در خجند، ادامه داد: نکوداشت مرحوم استاد عزیز دولت آبادی و تعاملات میان دو شهر تاریخی تبریز و خجند بیانگر پیوند های عمیق و اشتراکات قوی در ساختار سیاسی، اجتماعی، مالی و فرهنگی بین دولت ها بود و امروز ما نیازمند توسعه این پیوند ها در عرصه های تجاری، علمی و فناوری با نگاه به آینده هستیم.

عینک آفتابی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیوند بین ایران و تاجیکستان ریشه در ارزش ها و باور های عمیق ملت ها دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند بین ایران و تاجیکستان ریشه در ارزش ها و باور های عمیق ملت ها دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید