گنج 540 میلیارد دلاری، در عمق دریاچه پیدا شد، عکس

به گزارش عینک آفتابی، در پژوهشی در بزرگترین دریاچه ایالات متحده، به وسیله دانشمندان به عنوان بخشی از تحقیقات وزارت انرژی انجام شد، باعث کشف یک معدن طلای سفید حاوی 540 میلیارد دلار گنج در کف دریاچه ای غول پیکر در جنوب کالیفرنیا شد.

گنج 540 میلیارد دلاری، در عمق دریاچه پیدا شد، عکس

تینا مزدکی- پژوهشی با هدف یافتن مقدار لیتیوم که به علت ظاهر شن مانند سفیدش به طلای سفید نیز معروف است، در کف حجم بزرگ آب وجود دارد، انجام شد. به طرز شگفت انگیزی حجم شگفت انگیزی از آن وجود داشت، که تصور می گردد چیزی حدود 18 میلیون تن باشد. این کشف درست پس از آن بود که دانشمندان قبلاً تأیید نموده بودند که چهار میلیون تن لیتیوم در این دریاچه وجود دارد و این مقدار نیز به وسیله فرآیند حفاری کشف شده بود.

  • پیدا شدن مومیایی مشهورترین ملکه مصر/ کشف بزرگ در سرزمین فراعنه

مقدار زیاد لیتیوم کشف شده در دریاچه به مقدار ای است که می توان باتری هایی برای 382 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی فراوری کرد. به گفته مایکل مک کیبن، استاد ژئوشیمی و نویسنده این مطالعه، این یکی از بزرگترین ذخایر آب نمک لیتیوم در جهان است، می تواند ایالات متحده را کاملاً خودکفا کند به حدی که لیتیوم و واردات آن به وسیله چین متوقف گردد.

این کشف تازه به این معنی است که دریاچه بزرگترین منبع لیتیوم در جهان است. با این حال، استخراج لیتیوم از دریاچه خالی از خطر نخواهد بود. طبق گفته SFGATE، رسیدن به لیتیوم آسان نخواهد بود و به چاه های فراوری زمین گرمایی احتیاج دارد تا آب نمک غنی از لیتیوم را از هزاران فوت زیر سطح زمین استخراج نمایند. چراکه هنگامی که لیتیوم و آب نمک محلول شدند، مایع به زیر زمین پمپاژ می گردد.

علاوه بر این، 180000 ساکن در اطراف دریاچه ممکن است تحت تأثیر حفاری قرار گیرند، منبع آبی که از رودخانه کلرادو می آید نیز می تواند تحت تأثیر قرار گیرد زیرا برای تکمیل این فرآیند به مقدار زیادی آب احتیاج است.

منبع: ایندیپندنت

  • شروع تغییری بزرگ در گوشی های شیائومی

  • وحشت شدید آمریکا و کره جنوبی از این هواپیمای مخوف آقای اون!

  • نوع برخورد ژاپنی و آمریکایی با پدیده شگفت انگیزی که ابراهیم رییسی برایش شورای عالی تشکیل داد!

  • عجیب ترین محصول غول خودروساز انگلیسی که جهان را شگفت زده کرد!/عکس

323

منبع: خبرآنلاین

به "گنج 540 میلیارد دلاری، در عمق دریاچه پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج 540 میلیارد دلاری، در عمق دریاچه پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید