یک مرد ایرانی در میان کشته شدگان تیراندازی اخیر آمریکا، عکس

به گزارش عینک آفتابی، فارس نوشت: یک مرد 63 ساله ایرانی یکی از 9 نفری بوده که در جریان تیراندازی اخیر در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیای آمریکا جانشان را از دست دادند.

یک مرد ایرانی در میان کشته شدگان تیراندازی اخیر آمریکا، عکس

یکی از 9 فردی که در جریان تیراندازی اخیر در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا جانشان را از دست دادند یک مرد 63 ساله ایرانی الاصل بوده است.

این تیراندازی صبح چهارشنبه به وقت محلی رخ داد و در جریان آن یکی از کارمندان بخش حمل و نقل در کالیفرنیا 8 نفر از همکاران خود را به ضرب گلوله کشت و خودش نیز کشته شد.

رسانه های آمریکا امروز آدینه اسامی جان باختگان این حادثه را منتشر کردند. یکی از قربانیان این حادثه فردی به نام عبدالوهاب علاقمندان است که اصالت ایرانی داشته.

بعضی رسانه ها گزارش داده اند آقای علاقمندان در دهه 1990 از تهران به آمریکا مهاجرت نموده بود و از 20 سال پیش در شبکه حمل و نقل ولی در سن خوزه کار می کرد.

پایگاه ای بی سی این تصویر را از یکی از قربانیان ایرانی الاصل حادثه تیراندازی آمریکا منتشر نموده است

پلیس روز چهارشنبه اظهار داشت ضارب، فردی به نام ساموئل کاسیدی است که 57 سال دارد و در سازمانی که تیراندازی در آن انجام شده کارگر بخش تعمیرات بوده است. هنوز انگیزه کاسیدی از این تیراندازی معین نشده است.

ماه پیش رسانه ها گزارش داده بودند تیراندازی های کور (Mass shooting) در آمریکا طی 124 روز نخست سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

آمارها نشان می دهد که در 124 روز نخست سال 2021 دست کم 180 تیراندازی کور در آمریکا رخ داده است.

مقایسه آمارهای خشونت های مسلحانه آمریکا با کشورهای دیگر جهان نشان می دهد ایالات متحده از این لحاظ کشورش کاملاً استثنایی است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهند نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می شوند ساکن این کشور هستند.

آزادی حمل سلاح یکی از دلایل این پدیده عنوان شده است. قدرتمند بودن لابی سلاح در آمریکا موجب شده وعده های سیاستمداران آمریکایی برای محدود کردن حمل سلاح هیچ گاه عملی نشود.

روزنامه لس آنجلس تایمز روز چهارشنبه گزارش داده بود در منزل کاسیدی انواع سلاح ها و مهمات پیدا شده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "یک مرد ایرانی در میان کشته شدگان تیراندازی اخیر آمریکا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مرد ایرانی در میان کشته شدگان تیراندازی اخیر آمریکا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید