6 گروه تخصصی برای مواجهه با چالش های معضل جهانی کرونا تشکیل شد، فراوری دانش به سود سیاست گذاران

به گزارش عینک آفتابی، رئیس هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از تشکیل 6 گروه تخصصی در این دانشگاه برای مواجهه با چالش های حاصل از معضل جهانی کرونا اطلاع داد.

6 گروه تخصصی برای مواجهه با چالش های معضل جهانی کرونا تشکیل شد، فراوری دانش به سود سیاست گذاران

حمدالله منظری توکلی در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری عینک آفتابی با توجه به ابلاغ شیوه نامه فراوری دانش مواجهه با چالش های حاصل از معضل دنیای ویروس کرونا و استخراج روش های کاربست این دانش و آنالیز حکمرانی در دنیا پساکرونا در هیئت های اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح اقدامات هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در این زمینه پرداخت.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوه نامه فراوری دانش در مواجهه با ویروس کرونا در گام نخست 6 گروه تخصصی در حوزه های اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی، فقه و حقوق، علوم سیاسی، الهیات و حکمرانی اسلامی ذیل گروه های اندیشه ورز کشور معرفی و در حال فعالیت، بحث و آنالیز درباره این چالش هستند.

رئیس هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان توضیح داد: علاوه بر تشکیل این 6 گروه مقرر شد اعضای هیئت اندیشه ورز که مسئولیت هر گروه را در استان کرمان برعهده دارند، ایده های جدید درباره این چالش را در قالب طرح پژوهشی، مقاله یا کرسی نظریه پردازی ارائه نمایند.

خروجی اقدامات هیئت های اندیشه ورز به کار سیاست گذاران می خورد

منظری توکلی متذکر شد: ابلاغ شیوه نامه فراوری دانش مواجهه با چالش های حاصل از معضل دنیای ویروس کرونا و استخراج روش های کاربست این دانش و آنالیز حکمرانی در دنیا پساکرونا ابتکار عملی بسیار خلاقانه و هوشمندانه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در این فرصت بسیار محدود به شمار می رود.

وی تشریح کرد: بیشتر استادانی که در کارگروه های هیئت اندیشه ورز در حال بحث، آنالیز، مطالعه آثار، نتایج و راهکارهای ویروس کرونا هستند با انگیزه تمام وقت می گذارند و قطعاً نتایج این تحقیقات علاوه بر اینکه به سود دستگاه های سیاست گذاری است، دانشجویان را نیز به عنوان اقشار روشنفکر و کنجکاو به سمت پیشرفت سوق خواهد داد.

رئیس هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: قطعاً شیوه نامه فراوری دانش مواجهه با چالش های حاصل از معضل دنیای ویروس کرونا و استخراج روش های کاربست این دانش و آنالیز حکمرانی در دنیا پساکرونا یک جرقه بسیار مهم و اساسی برای فراوری دانش جدید بود و در آینده از ظرفیتی که ایجادشده می توان در راستای برطرف مسائل جامعه و ارائه راحل های علمی متکی بر فراوری علم و نظریه پردازی بهره برد.

4078/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "6 گروه تخصصی برای مواجهه با چالش های معضل جهانی کرونا تشکیل شد، فراوری دانش به سود سیاست گذاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 گروه تخصصی برای مواجهه با چالش های معضل جهانی کرونا تشکیل شد، فراوری دانش به سود سیاست گذاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید