اولیانوف: برای فروش نفت روسیه مشتریان دیگری پیدا می کنیم

به گزارش عینک آفتابی، نماینده روسیه در وین با انتشار پیامی در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون اروپا در توافق اجرا شده جهت تحریم نفت روسیه، اظهار داشت که در کلام و ذهنیت مقامات این اتحادیه تناقض وجود دارد.

اولیانوف: برای فروش نفت روسیه مشتریان دیگری پیدا می کنیم

به گزارش گروه بین الملل عینک آفتابی، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین نسبت به اقدام اتحادیه اروپا در توافق درباره بسته ششم تحریمی برضد مسکو و به ویژه نفت روسیه واکنش نشان داد.

اولیانوف در رابطه با اظهارات اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا که گفته بود تا سرانجام سال حدود 90 درصد از واردات نفت از روسیه به اتحادیه اروپا کاهش خواهد یافت، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: همانطور که او دیروز به درستی گفت، روسیه واردکنندگان دیگری پیدا خواهد نمود.

نماینده روسیه اضافه نمود: گفتنی است که اظهارات کنونی وی با اظهارات روز گذشته اش در تناقض است. تغییر بسیار سریع در طرز فکر و رویکرد نشان می دهد که اتحادیه اروپا در شرایط خوبی نیست.

پیشتر شارل میشل رئیس شورای اروپا گفت که پس از هفته ها اختلاف نظر و مذاکرات پی در پی، اتحادیه اروپا با ششمین بسته تحریمی ضد روسیه موافقت نموده است.

این محدودیت ها بر دو سوم واردات نفت از روسیه تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته میشل، این توافق محصول نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل است و منبع بزرگ بودجه روسیه برای درگیری های مسلحانه را هدف قرار داده است.

بسته ششم تحریم ها برضد روسیه هنوز باید مراحل تصویب رسمی را طی کند. برای تصویب تحریم ها، رضایت همه اعضای اتحادیه اروپا ضروری است و این در حالی است که پیشتر بعضی کشور های عضو این اتحادیه مانند مجارستان با این مسئله مخالفت نموده و اثر اعمال تحریم ها بر واردات سوخت های فسیلی از روسیه بر اقتصادشان همچون هدف قرار گرفتن با بمب اتم است.

بسته تحریمی تازه اتحادیه اروپا برضد روسیه در صورت اجرایی شدن به سال ها روابط گسترده انرژی و تجاری این کشور با اتحادیه اروپا سرانجام خواهد داد و سطح تعاملات انرژی دو طرف را به حداقل خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اولیانوف: برای فروش نفت روسیه مشتریان دیگری پیدا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: برای فروش نفت روسیه مشتریان دیگری پیدا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید