بازار پررونق کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی

به گزارش عینک آفتابی، طبق داده های کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، کلاهبرداران به طور فزاینده ای به پلتفرم های شبکه های اجتماعی روی می آورند و با کلاهبرداری به وسیله سرویس های محبوبی مانند اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک و توییتر، مجرمان سایبری، حداقل 770 میلیون دلار در سال 2021 جذب نموده اند.

بازار پررونق کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، از آنجایی که تعداد کمی از افراد تمایل دارند چنین کلاهبرداری هایی را به علت احساس خجالت یا شرم گزارش نمایند، طبق برآورد FTC، حدود 95 هزار قربانی در تحقیقات این کمیسیون، تنها کسری کوچک از تعداد کل چنین مواردی را نشان می دهند.

کلاهبرداری به وسیله شبکه های اجتماعی حدود 25 درصد از کل ضرر های گزارش شده ناشی از کلاهبرداری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده افزایش 18 برابری زیان های گزارش شده طی پنج سال گذشته است. FTC گفت که شبکه های اجتماعی در سال 2021 برای کلاهبرداران سودآورتر از هر روش دیگری برای دسترسی به افراد هستند.

همه گروه های سنی تحت تأثیر کلاهبرداری قرار گرفتند، اما داده ها نشان داد که افراد بین 18 تا 39 سال بیش از دو برابر افراد مسن تر قربانی کلاهبرداری رسانه های اجتماعی در 12 ماه گذشته بودند.

طبق گزارش FCC، کسانی که در سال 2021 به وسیله شبکه های اجتماعی از دست دادن پول خود به علت کلاهبرداری را گزارش دادند، گفتند که حیله کلاهبردار با یک آگهی، یک پست یا یک پیغام آغاز شده است.

این کمیسیون در گزارش اخیر خود گفت: برای کلاهبرداران، چیز های زیادی در خصوص شبکه های اجتماعی وجود دارد، که این شبکه ها را محبوب می نماید، درواقع، این یک راه کم هزینه برای دسترسی به میلیارد ها نفر از هر نقطه در دنیا است. ساختن یک شخصیت جعلی آسان است، کلاهبرداران می توانند نمایه های موجود در شبکه های اجتماعی را هک نمایند تا از دوستان یک شخص، کلاهبرداری نمایند. این توانایی برای تنظیم دقیق رویکرد آن ها با مطالعه جزئیات شخصی افراد در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

کلاهبرداران می توانند به راحتی از ابزار های موجود برای تبلیغ نمایندگان در پلتفرم شبکه های اجتماعی برای هدف قرار دادن افراد با تبلیغات جعلی بر اساس جزئیات شخصی مانند سن، علایق یا خرید های گذشته استفاده نمایند.

داده های FTC نشان می دهد که دام های مرتبط با سرمایه گذاری، سودآورترین کلاهبرداری برای مجرمانی است که از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند، به ویژه آن هایی که به ارز های دیجیتال جعلی مرتبط هستند. مردم اغلب، با وعده های بازدهی کلان، ارز های دیجیتال جعلی می خرند، اما در نهایت با دست خالی بر می گردند.

طبق داده ها، کلاهبرداری های عاشقانه دومین کلاهبرداری سودآور در شبکه های اجتماعی، طی سال گذشته بود، به حدی که بیش از یک سوم از افرادی که هدف قرار گرفتند گفتند این فریب از فیس بوک یا اینستاگرام آغاز شد، این کلاهبرداری ها اغلب با درخواست دوستی به ظاهر بی گناه از یک غریبه آغاز می گردد، پس از آن صحبت های شیرین و ناگزیر درخواست پول مطرح می گردد.

قابل ذکر است، در حالی که کلاهبرداری های سرمایه گذاری و عاشقانه منجر به بیشترین ضرر مالی شده است، بیشترین تعداد گزارش ها مربوط به مواردی است که قربانی سعی در خرید چیزی تبلیغ شده در شبکه های اجتماعی، معمولاً فیس بوک یا اینستاگرام داشته است. در چنین مواردی، خریدار چیزی را سفارش می دهد که هرگز تحویل داده نشده است. کلاهبرداری های شوم تجارت الکترونیک، قربانیان را به سمت فروشگاه های آنلاینی سوق داد که درگاهشان شبیه به فروشگاه های مارک های معروف طراحی شده بودند.

منبع: انتخاب

به "بازار پررونق کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار پررونق کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید