با وجود تحریم ها صادرات امارات به ایران در طی سال 2019 افزایش یافت

به گزارش عینک آفتابی، خبرنگاران: صادرات امارات به ایران در طی سال 2019 و به رغم تحریم های آمریکا رشد چشمگیری داشته است. این در حالی است که صادرات کره جنوبی به ایران شاهد افت 90 درصدی بوده است.

با وجود تحریم ها صادرات امارات به ایران در طی سال 2019 افزایش یافت

به گزارش عینک آفتابی به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای منتشر شده توسط روزنامه العربی الجدید، صادرات امارات به ایران در طی سال 2019 و به رغم تحریم های آمریکا رشد چشمگیری داشته است. این در حالی است که صادرات کره جنوبی به ایران شاهد افت 90 درصدی بوده است.

آمارهای دولت کره جنوبی حاکی است، کره جنوبی به چهاردهمین کشور بزرگ صادر کننده کالا به ایران تنزل نموده که بزرگترین افت در میان 20 شریک تجاری ایران به شمار می رود.

چین به رغم کاهش 38.8 درصدی صادرات در سال گذشته همچنان بزرگترین صادرکننده کالا به ایران به شمار می رود. کشورهای آلمان، ایتالیا و هلند نیز شاهد کاهش شدید میزان صادرات ایران بوده اند.

در مقابل، صادرات امارات به ایران در طی سال گذشته با رشدی 16.8 درصدی روبرو بوده است.

آگوست سال گذشته، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته بود امارات فشار اقتصادی بر ایران را کاهش داده و این اقدام را خوب و مثبت توصیف نموده بود.

به گفته منابع ایرانی 70 تا 80 درصد جابجایی اقتصادی ایران به وسیله امارات انجام می گیرد و سرمایه گذاری ایران در امارات به حدود 300 میلیارد دلار می رسد که از این جهت ایران پس از آمریکا دومین سرمایه گذار بزرگ در امارات به شمار می رود.

منبع: اقتصادنیوز

به "با وجود تحریم ها صادرات امارات به ایران در طی سال 2019 افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود تحریم ها صادرات امارات به ایران در طی سال 2019 افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید