ترفندهای برق انداختن ظروف استیل

به گزارش عینک آفتابی، برای برق انداختن ظروف استیل تنها کافیست ترفندهایی به کار برید و درخشش روز اول ظروف استیل را به آنها بازگردانید.

ترفندهای برق انداختن ظروف استیل

همه ما ظروف استیل زیادی در خانه داریم که به مرور زمان و بعد از چند بار استفاده، شفافیت و درخشش خود را از دست می دهند. از قابلمه های استیل گرفته تا قاشق و چنگال ها و سینک و آبچکان. ترفندهای برق انداختن ظروف استیل به ما یاری می نمایند که درخشش و تمیزی به ظروف استیل ما بازگردد. در مجله اینترنتی دلتا برای شما از این ترفندها سخن گفته ایم.

روش صحیح نگهداری از ظروف استیل

برای کمتر شدن زحمت برق انداختن بهتر است بعد از هر بار استفاده، مراقبت های لازم را انجام دهیم و از زحمتی که یکباره برای برق انداختن ظروف استیل دچارش خواهیم بود، کم کنیم. به این صورت که آن ها بلافاصله بعد از کثیف شدن به خوبی شسته و با پارچه ای مناسب خشک کنیم.

شستشوی ظروف استیل قبل از برق انداختن

اگر ظروف استیل شما برای مدتی طولانی به خوبی شسته نشده و در صورتیکه مواد غذایی سوخته و به جامانده ای بدنه آن را مخدوش نموده. ابتدا ظرف استیل را با آب گرم و میزانی مناسب از مایع ظرفشویی پر نموده و 1 ساعت به حال خود بگذارید.

سپس مجددا ظرف را روی حرارت قرار داده و آب صابونی را برای 10 تا 15 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید آب خنک شده و سپس ظرف با یک اسکاچ پلاستیکی بشویید.

ظرف را مجددا با آب داغ و مایع ظرفشویی شسته، آبکشی نموده و خشک نمایید. برای به جامانده های سرسخت تر شاید مجبور شوید این فرآیند را تکرار کنید.

روش های برق انداختن ظروف استیل

چگونه ظروف استیل را درخشان کنیم؟

برق انداختن ظروف استیل نسبتا آسان است و را ههای زیادی برای انجام دادن آن وجود دارد. بسته به اینکه قرار است از شر لکه های ساده ایجاد شده در اثر مواد معدنی آب خلاص شوید، یا با لکه های سرسخت چربی و به جامانده مواد غذایی روبرو هستید یا در پی راهی برای پاک کردن رد سوختگی و رنگ رفتگی می شد، روش های مختلفی را به شما یاد خواهیم داد.

جوش شیرین

یکی از محبوب ترین راه های موثر برای برق انداختن ظروف استیل، استفاده از جوش شیرین و آب است. هرچند این روش عملکرد درخشانی دارد، اما برای خلاص از شدن از شر لکه های سمج، شاید لازم باشد آن را چندین بار تکرار کنید.

برای آغاز، سطح زیرین داخلی ماهیتابه یا قابلمه استیل را با جوش شیرین پوشانده و به آن آب اضافه کنید. میزان آب می تواند بسته به میزان ظرف، بین 1/2 تا 1/4 فنجان متغیر باشد. هنگامی که آب و جوش شیرین به ظرف اضافه شدند، آغاز به ساییدن آن روی کف و کناره های داخلی ظرف کنید.

تا هنگامی که مخلوط آب و جوش شیرین به یک ماده خمیری تبدیل نشده، به ساییدن جوش شیرین روی سطح داخل ظرف ادامه دهید.

بگذارید ماهیتابه یا قابلمه چند دقیقه در همین حالت باقی بماند و سپس آن را با استفاده از یک اسفنج و آب داغ بشویید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ظرف شما باید درخششی همانند روز اول پیدا کند.

اما بعضی اوقات عملیات شستشو به همین راحتی ها کار نمی کند؛ در این صورت کافی است فرآیند را هرچند بار که ضروری است تکرار کنید. و یا در عوض می توانید می توانید اجازه دهید خمیر آب و جوش شیرین برای مدتی طولانی تر، مثلا یک شب، روی ظرف باقی بماند.

لیمو و نمک

استفاده از لیمو و نمک، که شاید به میزان جوش شیرین محبوب نباشد، نیز یک روش موثر برای از بین بردن لکه های مواد غذایی و برق انداختن ظروف استیل به شمار می رود. با یاری گرفتن از خاصیت اسیدی آب لیمو و قدرت سایندگی نمک، می توان بدون خراش دادن بیش از حد استیل، لکه ها را از روی سطح ظرف جدا کرد.

  • لیمو را از وسط نصف نموده و آن را در ظرف بچلانید.
  • چندین قاشق نمک خوراکی را به ظرف اضافه کنید.
  • اجازه دهید محلول لیمو و نمک برای 10 تا 15 دقیقه رو ظرف به جای مانده و لکه ها را تضعیف کند.
  • یک یا دو قاشق دیگر نمک به ظرف اضافه کنید.
  • با استفاده از یک اسفنج نرم یا یک اسکاچ غیرفلزی، ترکیب آب لیمو و نمک را روی لکه ها مالش دهید.
  • بعد از پاک شدن لکه ها، ظرف استیل را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یک ماده رایج خانگی است که در بیشتر جعبه های یاری های اولیه پیدا می گردد. علاوه بر یاری های پزشکی، می توانید از این ماده برای برق انداختن ظروف استیل خود نیز بهره ببرید!

در صورت ترکیب کردن با یک ماده خانگی رایج و مقرون به صرفه دیگر، یعنی جوش شیرین، می توانید یک محلول معجزه آسا برای تمیز کردن ظروف کثیف و سوخته تهیه کنید. برای برق انداختن ظروف استیل با استفاده از هیدروژن پراکسید و جوش شیرین، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • میزان زیادی هیدروژن پراکسید به ظرف اضافه کنید.
  • چندین قاشق غذاخوری (یا حدودا یک چهارم فنجان) جوش شیرین به ظرف اضافه کنید.
  • ظرف را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید به دمای جوش برسد.
  • ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید برای حدود 10 دقیقه خنک گردد.
  • ظرف را خالی نموده و آن را با استفاده از یک اسفنج نرم، آب گرم و مایع ظرفشویی به خوبی سابیده و سپس بشویید.

تمام کاری که احتیاج است انجام دهید این است که حدود 2 سانتی متر هیدروژن پراکسید به ظرف اضافه نموده و اجازه دهید برای یک شب درون ظرف باقی بماند.صبح روز بعد، هنگامی که ظرف را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی می شویید، غذای سوخته باید به راحتی از ظرف جدا گردد.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای تازه نگه داشتن کاهو در یخچال را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "ترفندهای برق انداختن ظروف استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای برق انداختن ظروف استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید