تونس، درخواست قیس سعید برای تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت درباره کرونا

به گزارش عینک آفتابی، رئیس جمهور تونس از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا قطعنامه ای را درباره مبارزه با ویروس کرونا به تصویب کند.

تونس، درخواست قیس سعید برای تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت درباره کرونا

به گزارش گروه بین الملل عینک آفتابی به نقل از روزنامه تونسی الصباح نیوز، قیس سعید رئیس جمهور تونس گفت: لازم است که نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوبات و قطعنامه هایی در مورد مبارزه با ویروس کرونا داشته باشند چراکه این ویروس به بک بیماری دنیای تبدیل شده است.

تونس عضو غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل است و از همین لحاظ قیس سعید خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت شد تا درباره تاثیرات و پیامدهای ویروس کرونا بر سلامت و امنیت دنیا بحث و گفت وگو و تصمیمات لازم و فوری برای مهار و نابودی این ویروس گرفته گردد.

رئیس جمهور تونس از کشورهای دنیا خواست تا اقدامات لازم را برای مهار و ریشه کنی ویروس کرونا به کار گیرند.

به نوشته این روزنامه تونس، الیاس الفخفاخ نخست وزیر این کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در تونس نیز گفت: دولت برای مهار و نابودی این ویروس تصمیمات دشواری گرفت که از جمله آنها می توان به بستن تمام مرزها، ممنوعیت برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی ، کاهش ساعت کاری موسسات دولتی و خصوصی، اعمال محدودیت در آمد و شد مردم و قرنطینه های بهداشتی... اشاره نمود.

وی با درخواست از مردم تونس برای باقی ماندن در خانه های خود گفت: کسانی که کسب و کارشان به دلیل مبارزه با کرونا دچار ضرر و زیان شده است، از طرف دولت یاری معیشتی دریافت خواهند کرد. همچنین پرداخت اقساط وام ها به بانک ها تا 6 ماه مهلت داده می گردد.

الفخفاخ توضیح داد: دولت برای مقابله با پیامدهای منفی شیوع بیماری کرونا بربخش های مالی و اجتماعی کشور850 میلیون دلار اختصاص داده است.

امنیت ملی تونس در نشست اخیر خود تصویب کرد: به منظور مقابله با ویروس کرونا قرنطینه بهداشتی در سراسر این کشور اعمال می گردد و مردم برای تهیه کالاهای ضروری خود از خانه ها خارج شوند و هرگونه سفر بیرون شهری بپرهیزند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تونس، درخواست قیس سعید برای تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس، درخواست قیس سعید برای تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید