درخواست یک نهاد حقوقی از شورای امنیت برای بستن زندان های سری امارات

به گزارش عینک آفتابی، یک نهاد حقوقی یمنی امارات را به ایجاد ده ها زندان سری در یمن متهم کرد.

درخواست یک نهاد حقوقی از شورای امنیت برای بستن زندان های سری امارات

به نقل از القدس العربی، سازمان حقوق و آزادی هاسام که مقر آن در ژنو است، در بیانیه ای بیان نمود، امارات ده ها زندان سری از طریق شبکه هایی که توسط این کشور در ساحل غربی اداره می شود و همچنین نیروهای کمربند امنیتی در استان های عدن و ابین و لحج و گردان های الشبوانیه و الحضرمیه ایجاد کرده است. این نیروها عمدا هزاران مخالف سیاسی یا فعال یمنی و حتی غیرنظامیان را بدون هیچ اتهامی می ربایند.

در این بیانیه آمده است: یمن از اوایل جنگ در سال 2014 با نقض های خطرناکی روبروست که به حقوق اساسی صدها هزار یمنی لطمه زده است.

یمن برای ششمین سال متوالی شاهد جنگ بین نیروهای دولت مستعفی و انصارالله است.

سازمان سام بیان نمود : تحول خطرناک تر ایجاد ده ها زندان از سوی امارات در شهرها و مناطق مختلف یمن است. زندان هایی را در المکلا، منطقه عزان در استان شبوه و زندان هایی در ابین، لحج، المخاء و الخوخه در ساحل غربی را رصد کردیم.

این سازمان شهادت هایی را از افرادی ارائه کرد که می گویند در معرض شکنجه در یکی از زندان های سری در شهر الخوخه قرار گرفته اند.

این سازمان از جامعه جهانی و در رأس آن مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت خواست کمیته های تحقیقات و حقیقت یاب را برای نظارت بر زندان های سری و بستن آن و تضمین محاکمه عاملان اعزام کنند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست یک نهاد حقوقی از شورای امنیت برای بستن زندان های سری امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یک نهاد حقوقی از شورای امنیت برای بستن زندان های سری امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید