دستور پوتین برای فراوری هرچه سریع تر واکسن و داروی کرونا

به گزارش عینک آفتابی، رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اقدامات موثر در مهار شیوع کرونا در این کشور، به وزیر بهداشت دستور داد تا سریعاً بودجه و منابع لازم برای شروع فراوری واکسن و واردات تجهیزات برای فراوری داروهای لازم را اختصاص دهد.

دستور پوتین برای فراوری هرچه سریع تر واکسن و داروی کرونا

به گزارش گروه بین الملل عینک آفتابی به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام نمود که شیوع بیماری همه گیر عفونت ویروس جدید کرونا همچنان ادامه دارد، اگرچه با اقدامات پیشگیرانه این موفقیت حاصل شده تا گسترش بیماری مهار گردد.

پوتین روز دوشنبه در نشستی ویدئویی با مقامات مسئول در عرصه بهداشتی-اپیدمیک روسیه گفت: شرایط سخت است و شیوع این بیماری همه گیر ، متأسفانه همچنان ادامه دارد، تعداد شهفرایندان آلوده به کرونا در حال افزایش است. این رشد نه تنها در مسکو ، که با بیشترین تهدید در این رابطه روبرو است، بلکه در مناطق دیگر کشور نیز مشاهده می گردد.

وی در عین حال یادآور شد که البته پیش بینی فرایند شیوع این بیماری دقیقاً همینطور بود و مقامات برای مقابله با آن آمادگی داشته و تدابیر لازم به موقع اتخاذ شد.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال و با توجه به شرایط کنونی، لزوم در نظر دریافت راهکار های پیشگیرانه مضاعف در مبارزه با گسترش ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داده و گفت: ضروری است تا تاثیر شیوع این بیماری بر اشتغال و درآمد شهفرایندان به حداقل برسد. نکته اصلی محافظت از زندگی و سلامتی مردم است ، بنابراین ، مسئولان تنها با تکیه بر نظر کارشناسی، ایمن ترین حالت کار را برای صنایع ، موسسات و سازمان ها در نظر بگیرند.

ولادیمیر پوتین همچنین به میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه دستور داد تا در ثبت واکسن ضد کرونا و واردات تجهیزات برای فراوری داروی لازم برای درمان بیماری سریعاً اقدام کند.

رئیس جمهوری روسیه اضافه نمود که دستور وی به لزوم اختصاص بودجه و منابع اضافی لازم برای شروع فراوری واکسن کرونا هم مربوط می گردد.

پوتین همچنین از افزایش فراوری ماسک های پزشکی در داخل کشور اطلاع داد و در عین حال یادآور شد که ارسال تجهیزات محافظتی از چین به روسیه هم افزایش یافته است.

وی همچنین از انعقاد قراردادی با ایالات متحده در زمینه ارسال قطعات لازم برای فراوری دستگاه تنفس مصنوعی ریه اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دستور پوتین برای فراوری هرچه سریع تر واکسن و داروی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پوتین برای فراوری هرچه سریع تر واکسن و داروی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید