رشد شاخص فراوری کارگاه&zwnjهای عظیم صنعتی در نیمه نخست 99

به گزارش عینک آفتابی، معاون مالی بانک مرکزی گفت: بر اساس آخرین گزارش اداره آمارهای مالی بانک مرکزی، شاخص فراوری کارگاه های عظیم صنعتی کشور در سه ماهه دوم نسبت به دوره مشابه سال قبل 11.9 درصد رشد نموده است.

رشد شاخص فراوری کارگاه&zwnjهای عظیم صنعتی در نیمه نخست 99

پیمان قربانی، معاون مالی بانک مرکزی با بیان اینکه نزدیک به 70 درصد از ارزش اضافه نموده بخش صنعت به کارگاه های عظیم صنعتی (بالای 100 نفر کارکن) اختصاص دارد گفت: رشد 11.9 درصدی فراوری کارگاه های مزبور نویدبخش عملکرد مناسب رشد ارزش اضافه نموده بخش صنعت در سه ماهه دوم سال جاری رقم می خورد که بر تقویت عملکرد رشد مالی در تابستان سال جاری تأثیر خواهد داشت.

وی اضافه نمود: رشد شاخص فراوری کارگاه عظیم صنعتی در سه ماهه دوم 99 در کنار رشد سه ماهه نخست، موجب رشد 6.8 درصدی شاخص فراوری در نیمه ابتدایی سال 1399 نسبت به فراوری نیمه نخست سال 1398 شده است.

قربانی اعلام کرد: علاوه بر این، آنالیز عملکرد رشد شاخص مزبور بر حسب 24 گروه اصلی (بر حسب کدهای ISIC دو رقمی) نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می دهد که در سه ماهه دوم سال جاری از 24 گروه، 21 گروه از رشد مثبت برخوردار شدند و رشد سه گروه منفی بود.

معاون مالی بانک مرکزی ضمن تأکید بر اینکه این در شرایطی است که در سه ماهه نخست سال جاری شاخص 13 گروه و در سه ماهه دوم سال گذشته نیز شاخص فراوری 16 گروه با رشد منفی روبرو بوده و توضیح داد: این امر مؤید بهبود شرایط و شرایط فراوریات صنعتی و فرایند روبه رشد انتشار آن در رشته های مختلف صنعتی در سه ماهه دوم سال جاری است.

وی اضافه نمود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال جاری، رشد قابل توجه شاخص فراوری کارگاه های عظیم صنعتی و همچنین گسترش آن در رشته فعالیت های مختلف صنعتی، حاکی از این است که تبعات مالی منفی ناشی از شیوع این بیماری در حوزه فعالیت های صنعتی به نحو مناسبی کنترل شده و فعالیت های صنعتی از فرایند مطلوبی برخوردار شده است.

نماگرهای بانک مرکزی نشان می دهد از فصل پاییز 97 تا فصل تابستان 98 شاخص کارگاه های عظیم صنعتی به ترتیب منفی 11.6 درصد، منفی 17.1 درصد، منفی 4.1 و منفی 4.2 درصد بود اما در فصول پاییز و زمستان این شاخص به ترتیب به رشد مثبت 6.3 درصد و مثبت 10.5 درصد رسید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رشد شاخص فراوری کارگاه&zwnjهای عظیم صنعتی در نیمه نخست 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شاخص فراوری کارگاه&zwnjهای عظیم صنعتی در نیمه نخست 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید