رونق حوزه دارو و درمان پیشرفته با فعالیت 490 مجموعه دانش بنیان

به گزارش عینک آفتابی به نقل از معاونت علمی، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نیازمند تامین زنجیره ای از ابزارها و زیرساخت هایی است که طی چند سال اخیر با شکل گیری اکوسیستم فناوری و نوآوری حلقه های این زنجیره در حال تکمیل شدن است.

رونق حوزه دارو و درمان پیشرفته با فعالیت 490 مجموعه دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان و فناور نیز یکی از مهم ترین حلقه هایی است که به عنوان بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری شناخته می شوند. مجموعه های فناوری که با هدف هم افزایی علم و ثروت و توسعه اقتصاد دانش محور تشکیل شده اند و توانسته اند در توسعه علمی کشور نقشی اثرگذار داشته باشند.

مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز به عنوان متولی اصلی این مجموعه ها در کوشش است تا زمینه رشد کمی و کیفی این شرکت ها و تجاری سازی محصولات کاربردی آنها در حوزه های مختلف را فراهم کند. حوزه های فناورانه ای همانند دارو، کشاورزی، ماشین آلات پیشرفته، لیرز، صنایع فرهنگی و غیره از جمله عرصه هایی هستند که به همت شرکت های دانش بنیان رشد قابل توجهی را تجربه نموده اند.

یکی از این عرصه ها؛ حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیص و درمان است که در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار منتشر شده به وسیله مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری؛ از 8337 شرکت دانش بنیان ثبت شده در کشور حدود 490 مجموعه دانش بنیان در حوزه فراوری و تامین دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیص و درمان فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رونق حوزه دارو و درمان پیشرفته با فعالیت 490 مجموعه دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق حوزه دارو و درمان پیشرفته با فعالیت 490 مجموعه دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید