سیدصالحی: استراماچونی اگر استقلال را دوست داشت برای تیم حاشیه سازی نمی کرد، با این کارها فوتبال مان را بدبخت می کنیم

به گزارش عینک آفتابی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال می گوید که اگر استراماچونی طرفداران و تیم استقلال را دوست داشت در فصل گذشته آن رفتارها را انجام نمی داد.

سیدصالحی: استراماچونی اگر استقلال را دوست داشت برای تیم حاشیه سازی نمی کرد، با این کارها فوتبال مان را بدبخت می کنیم

سیدمهدی سیدصالحی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی عینک آفتابی در مورد فراخوان مدیران باشگاه استقلال از طرفداران برای درخواست از قوه قضاییه جهت بازگرداندن آندره آ استراماچونی گفت: قانون منع ورود بازیکن و مربی خارجی را گذاشته اند و وقتی این قانون است هیچکس نمی تواند مربی خارجی بیاورد. دو سال در استقلال بازی کردم و عشق طرفداران این تیم را به استقلال می دانم، اما سؤالم این است که استراماچونی که رفته، چرا باید دوباره برگردد؟ سوالم از استراماچونی این است که اگر عاشق طرفدار بودی و مشکلت پول نبود، در این تیم می ماندی، استقلال را که قهرمان کردی بعد از خاتمه فصل می رفتی و طلب پولت را می کردی. مثل مربیان دیگری که این کار را انجام دادند.

بازیکن پیشین استقلال با انتقاد از عملکرد مدیران این باشگاه و ایجاد حاشیه برای این تیم پیش از فینال جام حذفی گفت: بحث آوردن استراماچونی کیفیت استقلال را از این تیم گرفت. فرهاد مجیدی تیمی را تحویل گرفت که شرایط روحی اش پایین بود، بازیکن مصدوم و کرونایی داشت و در چنین شرایطی توانست تیم را نایب قهرمان کند، سهمیه آسیایی بگیرد و به فینال جام حذفی برود. اگر یک خارجی سرمربی تیم بود، آیا مدیر باشگاه پس از دربی و قبل از فینال جام حذفی، مصاحبه می کرد؟ آیا با وجود حضور تیم در فینال جام حذفی می گفتند که استراماچونی گزینه ماست؟ مربی چه فکری می نماید؟

سیدصالحی در مورد اینکه دو سال پیش و در زمان وینفرد شفر پس از حضور استقلال در فینال و تقابل با خونه به خونه بابل قرارداد این مربی با سه برابر قیمتش تمدید شد، گفت: بله، دقیقاً برعکس کاری را کردند که با فرهاد مجیدی انجام دادند. باشگاه استقلال این بار می توانست به جای حاشیه درست کردن، بگوید که قرارداد 5 ساله با مجیدی می بندیم و این مربی مورد حمایت ماست. اگر اینطور می شد، آیا روحیه بازیکنان استقلال اینگونه بود؟

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به درخواست مدیران این باشگاه برای ورود قوه قضاییه برای بازگرداندن استراماچونی توضیح داد: اگر قرار است قوه قضاییه به این مسئله وارد گردد، پیشنهاد من این است که این قوه و سازمان بازرسی به قراردادها ورود نمایند. این مسئله مهم تری است و نمی خواهد از قوه قضاییه درخواست بازگرداندن استراماچونی را بدهند. این مربی چه گلی به سر فوتبال ما زده است؟ اصلاً استراماچونی مربی درست و خوب و یک مربی همه چیز تمام، اما اگر عشق او طرفداران استقلال بودند که در گرما و سرما همواره از تیم شان حمایت می نمایند، فصل قبل در تیم می ماند و آن حواشی را ایجاد نمی کرد. چرا باید این مربی را برگردانیم که به ما محل نگذاشت و مربیان جوان خود را سرکوب کنیم؟ به جای اینکه بیاییم و به مربی جوان خودمان فرصت بدهیم تا با تجربه گردد، با این اقدامات و کارها فوتبال مان را بدبخت می کنیم.

سیدصالحی یادآور شد: قوه قضاییه اگر قرار است به مسائل فوتبالی ورود کند، این مسئله را دنبال کند چگونه یک مربی که ناموفق است، پس از اخراج در همان فصل بازهم تیم می گیرد؟ چگونه است که یک بازیکن 100 میلیونی و 200 میلیونی به یک باره قراردادشان 3 میلیارد تومان می گردد؟ با این قراردادهای نجومی که این فصل بسته می گردد، قول می دهم که سال آینده کمیته انضباطی و معین شرایط ما، شلوغ ترین فصل باشد. چون مدیری که این فصل قرارداد می بندد، می گوید من فصل آینده نیستم و پول را مدیر بعدی باید بدهد. باشگاه هم پول ندارد و پرونده ها انضباطی می گردد.

قوه قضاییه ورود کند به اینکه چرا خیلی ها در این فوتبال سر جای خودشان نیستند. وی با بیان این جمله تأکید کرد: طرفداران استقلال فراموش نموده اند که چه کسانی جام را از استقلال گرفتند و مقصر بودند. فقط با مطرح کردن نام استراماچونی، دل طرفداران را بازی می دهند و قضیه بازی با تراکتور و قبل از فینال تمام شد. چون تمام افکار طرفداران را سمت استراماچونی بردند. اگر او بیاید، باید بقیه تیم ها هم این اجازه را داشته باشند بازیکن و مربی خارجی بگیرند. من معتقدم منع ورود بازیکن و مربی خارجی باید برای تیم هایی باشد که بی انضباط بوده اند. چون سایر تیم ها تضعیف می شوند، نباید بقیه قوی شوند و این عدالت نیست. باید مدیرانی سر کار باشند که از نظر حقوقی و مدیریتی سطح بالاتری داشته باشند. باشگاه استقلال چقدر بابت خارجی ها جریمه داد و حالا استراماچونی را بیاورند تا دوباره بدهی روی بدهی او اضافه گردد.

سیدصالحی گفت: من البته در مورد قانون به کارگیری بازیکن و مربی خارجی بحث دارم و معتقدم چرا باشگاه هایی مانند سپاهان یا باشگاه هایی که قراردادهای خوب و درست با بازیکنان و مربیان خارجی داشته اند، باید محروم شوند؟ به طور مثال باشگاه سپاهان در پرونده برونو سزار برنده هم بود، چرا این باشگاه باید به دلیل مدیریت ضعیف دیگر باشگاه ها از جذب بازیکن خارجی منع گردد؟

وی اضافه نمود: اجرای قانون منع ورود خارجی ها برای تمام باشگاه ها، باعث شده قرارداد بازیکنان و مربیان داخلی افزایش پیدا کند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که آمده و این کار را انجام داده اند، باید اینگونه جواب زحمات باشگاه های با انضباط را بدهند؟ می توانستند به جای این قانون، بگویند باشگاه هایی که مسئله انضباطی دارند، از جذب بازیکن خارجی ممنوع شوند و با این کار باشگاه های با انضباط تشویق شوند. در کنار آن، باشگاه هایی که با دل طرفداران بازی کردند، پول بیت المال را هدر دادند و آبروی ایران را بردند را محروم می کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سیدصالحی: استراماچونی اگر استقلال را دوست داشت برای تیم حاشیه سازی نمی کرد، با این کارها فوتبال مان را بدبخت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدصالحی: استراماچونی اگر استقلال را دوست داشت برای تیم حاشیه سازی نمی کرد، با این کارها فوتبال مان را بدبخت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید