آغاز عملیات حدس در بندر تاریخی نجیرم

به گزارش عینک آفتابی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، آغاز عملیات حدس در بندر تاریخی نجیرم صورت گرفت.

آغاز عملیات حدس در بندر تاریخی نجیرم

محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اظهار کرد: فاز اول حدس بندر تاریخی نجیرم شهرستان دیر به سرپرستی حسین توفیقان، استادیار باستان شناسی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور شروع شده است.

وی افزود: فاز اول این عملیات مشخص عرصه و حریم این محوطه تاریخی بوده که دور تا دور محوطه حدس می گردد و نقشه خروجی خواهد داشت بعلاوه در فاز دوم با اتمام مشخص عرصه و حریم، در داخل محوطه کار لایه نگاری انجام خواهد شد که با این عملیات، تمامی لایه های تاریخی اعم از زندگی مردمی و تجاری که در بندر فعال بوده معرفی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به نام بندر نجیرم در منابع تاریخی اعلام کرد: در آینده با شروع عملیات اجرایی فاز سوم در این محوطه مساجد، بناها و تمامی آثار مدفون در زیر خاک یکی یکی حفاری شده و بیرون خواهد آمد تا کار پاکسازی و ساماندهی آنها انجام گردد.

ارسطوزاده توضیح داد: یکی از اولویت های ما در راستای حفظ آثار تاریخی معرفی آن به مردم بوده که برنامه نهایی ما در فاز چهارم ایجاد سایت موزه بوده که با آماده سازی مجموعه، فضا را برای بازدید علاقمندان فراهم خواهیم کرد.

وی در سرانجام تاکید نمود: مواریث فرهنگی مربوط به فرد فرد مردم بوده و از تمام کسانی که در حفظ این بندر تاریخی ما را همراهی می نمایند تشکر می کنیم و امیدواریم همانند گذشته با حساسیت تمام حفاظت از چنین آثار ارزشمندی را مهم بدانند.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات حدس در بندر تاریخی نجیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات حدس در بندر تاریخی نجیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید