شعر ایلام تجربه گرا و پیش رو در تمام قالب هاست

به گزارش عینک آفتابی، سیدرضا میری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: شعر ایلام، شعری پیش رو و تجربه گرا در تمام قالب هاست و با توجه به فعالیت پیگیر دو نسل قبلی شعر در ایلام،نسل سومی نیز به پشتوانه آن ها شکل گرفته که در سال های اخیر شاهد فعالیت و فراوری آثار موفقی از این نسل در زمینه شعر و داستان بوده ایم.

شعر ایلام تجربه گرا و پیش رو در تمام قالب هاست

وی درخصوص کتاب تازه منتشر شده اش گفت: مجموعه شعر کوچه ای که با سر به دیوار می خورد. که به وسیله انتشارات ایهام منتشر شده مجموعه ای از تجربیات شعری ام در این سال هاست که به تازگی منتشر شده است.

وی ادامه داد: در دوران مطالعات ادبی و حضور در انجمن ها، با قالب های مختلف آشنا شدم و از میان قالب های مختلف شعری، قالب شعر سپیدکوتاه و به خصوص شعر سایفایکو را برای بیان دنیای درونی ام انتخاب نموده ام.

وی در شرح شعر سایفایکو گفت: این شعر، گونه ای شعر کوتاه علمی و تخیلی است که بر اساس معروف ترین قالب شعر سنتی ژاپن،هایکو (Haiku) سروده شده که شاعر در آن به مضامینی چون: خیال پردازی، وحشت و مضامین علمی و تخیلی می پردازد.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت میان شعر سایفایکو و هایکو ادامه داد: در هایکو، مهم ترین مضمونِ شعر، طبیعت و در سایفایکو، مهم ترین مضمون، خیال پردازی است.

به گزارش ایبنا سیدرضا میری،متولد اسفندماه سال 1370 در ایلام است. از دوران نوجوانی علاقه مند به مطالعه رمان های کودک و نوجوان و اشعار کلاسیک فارسی بوده و از اوایل دهه نود با انجمن های شعر استان همکاری داشته است. به تازگی مجموعه شعر کوچه ای که با سر به دیوار می خورد را در نشر ایهام در 61 صفحه و به قیمت 42 هزارتومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شعر ایلام تجربه گرا و پیش رو در تمام قالب هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعر ایلام تجربه گرا و پیش رو در تمام قالب هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید