هنر شاعر دلپذیر کردن واژگان معمولی و روزمره است

به گزارش عینک آفتابی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بندرعباس، در نخستین کارگاه آموزشی مقدماتی شعر بندرعباس، مسلم محبی ضمن پرداخت به اصول اولیه شعر با ذکر مثال های ملموس، این موضوع را شرح داد.

هنر شاعر دلپذیر کردن واژگان معمولی و روزمره است

این منتقد و مدرس هرمزگانی اضافه نمود: این کارگاه، ویژه شاعران است و در جلسه نخست به یادآوری مصوت ها و نقش آن ها در هجاها و ارکان وزن شعر فارسی اشاره نمود.

وی اضافه نمود: شاعر هم مانند سایر اقشار جامعه، همین کلمات معمولی و روزمره را در اختیار دارد، اما چه می گردد که این کلمات دلنشین و زیبا می شوند؟ پاسخ خیلی ساده است، گنجاندن کلمات در وزن، و این هنر شاعر است که واژگان معمولی و روز مره را دلپذیر می نماید.

مولف کتاب شعر بعد از تو، من به درد خودم هم نمی خورم در ادامه به جایگاه ویژه وزن در شعر فارسی، اهمیت قافیه و ردیف، مصوت های کوتاه و بلند، چهار اختیار شاعری و تقطیع شعر به ارکان عروضی پرداخت.

بنیانگذار انجمن ادبیشعر و دریای هرمزگان در انتها گفت: این کارگاه در سطوح بالاتر با حضور استادن شعر و ادبیات ادامه خواهد داشت.

این کارگاه، سه شنبه شب، 10 مرداد ماه به همت محفل ادبی صبای کتابخانه های عمومی هرمزگان با اجرای معصومه مرشدی، در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان در کوی اوزی های جنوبی بندرعباس در خیابان دانش برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هنر شاعر دلپذیر کردن واژگان معمولی و روزمره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر شاعر دلپذیر کردن واژگان معمولی و روزمره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید