شناسایی اولین ابتلا به آبله میمون در اندونزی

به گزارش عینک آفتابی، سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون در این کشور اطلاع داد.

شناسایی اولین ابتلا به آبله میمون در اندونزی

مقامات اندونزی اعلام نمودند نتیجه آزمایش یک مرد در اندونزی برای آبله میمون مثبت شده است و او اولین مورد تایید شده این بیماری در این کشور است.

سخنگوی وزارت بهداشت اندونزی در یک کنفرانس خبری گفت که این جوان 27 ساله که در جاکارتا، مرکز این کشور زندگی می نماید، در 8 اوت از یک سفر برون مرزی بازگشته بود. این مرد پنج روز بعد شاهد بروز علائم بوده و به پزشک مراجعه کرد. او در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد.

او گفت: این یک بیماری خود محدود شونده است که اگر بیمار از قبل شرایطی نداشته باشد، پس از 20 روز ناپدید می گردد.

اندونزی، یک کشور مجمع الجزایری وسیع با بیش از 270 میلیون نفر، از زمانی که سازمان دنیای بهداشت از کشور ها خواست تا هوشیاری خود را پس از شیوع بیماری در انگلیس در ماه مه افزایش دهند، برای شیوع آبله میمون در حالت آماده باش قرار گرفته است. قبل از آن، ویروس آبله میمون فقط در چندین کشور آفریقایی بومی بود.

بیشتر بخوانید

آبله میمون زمانی شیوع می یابد که افراد با ضایعات، لباس ها یا ملحفه های فرد آلوده تماس فیزیکی و نزدیک داشته باشند.

بیشتر افراد بدون احتیاج به درمان از آبله میمون بهبود می یابند، اما ضایعات می توانند بسیار دردناک باشند. موارد شدیدتر می تواند منجر به عوارضی از جمله التهاب مغز و مرگ گردد.

در سراسر دنیا، بیش از 31000 مورد آبله میمون در نزدیک به 90 کشور گزارش شده است. ماه گذشته، سازمان دنیای بهداشت شیوع این بیماری را یک شرایط اضطراری دنیای اعلام نمود.

آبله میمون یک بیماری نو نیست، بلکه بیماری است که حداقل از دهه 1970 شناخته شده و برای سال ها یک چالش جدی در آفریقا بوده است. تنها با عرضه محدود دنیای واکسن، مقامات در حال رقابت برای جلوگیری از توسعه این بیماری هستند.

منبع: ای بی سی

عینک آفتابی علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شناسایی اولین ابتلا به آبله میمون در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی اولین ابتلا به آبله میمون در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید