عکس های هوایی با هلیکوپتر از ناشناخته ترین مرکز دنیا پیونگ یانگ، برای اولین بار

به گزارش عینک آفتابی، پایان پس از مدت ها کوشش، اجازه یک سفر هوایی 40 دقیقه ای و با شرایط ویژه برفراز آسمان کشوری دیکتاتوری و دارای قوانین خاص مانند کره شمالی صادر شد. با

عکس های هوایی با هلیکوپتر از ناشناخته ترین مرکز دنیا پیونگ یانگ، برای اولین بار

تصاویری هوایی از شهر پیونگ یانگ که تا به امروز کسی ندیده است، به وسیله یک تور گردشی و شخصی به نام Tom Hingley به وسیله یک هلیکوپتر برای اولین بار به ثبت رسیده است. ادارات کره شمالی دهه قبل تقاضاهایی را مبنی بر داشتن یک تور سیاحتی هوایی مطرح کردند اما هرگز تا این ماه پاسخ مثبتی دریافت نکرده بودند. پس از صادر شدن مجوز این تور، ده ها جهانگرد برای حضور در این کشور و یک تور 40 دقیقه ای بر فراز آن ثبت نام کردند. یک گروه یازده نفری از آنها نخستین کسانی بودند که بر فراز آسمان این کشور به پرواز درآمدند و مکان هایی مانند هتل هرمی شکل پیونگ یانگ، ورزشگاه May Day و میدان جمهوری را تماشاد. اما جهانگردان اجازه نداشتند که از منطقه ها حساس بین پیونگ یانگ و فرودگاه این شهر عکسبرداری نمایند. پرواز بر فراز یکی از مرموزترین کشورهای جهان یعنی کره شمالی باید بسیار جالب باشد. Tom Hingley یک حقوقدان اهل لندن، یکی از اولین کسانی بود که پس از آن که به طور غیرمنتظره ای، فضای هوایی کره شمالی برای تماشا چشم انداز ها جالب به وسیله هلیکوپتر باز شد، چشم انداز هوایی پیونگ یانگ را دید. این وکیل 26 ساله و دیگر جهانگردان کنجکاو با یک هیکوپتر قدیمی نظامی Mil Mi-17 در آسمان مرکز کره شمالی به پرواز در آمدند. تام می گوید که هتل هرمی شکل که با نام Hotel of Doom شناخته می گردد، بر افق پیونگ یانگ چیره شده بود. ورزشگاه May Day یکی دیگر از چشم انداز ها مرکز کره شمالی بود که جهانگردان در این سفر 40 دقیقه ای آن را مشاهده کردند (عکس بالا). افراد حاضر در این تور اجازه عکسبرداری از هر مکان تماشای به جز نقاط حساس بین شهر و فرودگاه را داشتند. طی این گردش هیلیکوپتر به نقاط بالا و پایین رودخانه Taedong و بعلاوه به مرکز تحقیقات (تصویر اول) و ورزشگاه ها (تصویر دوم) نیز رفت. Hingley معتقد بود که شهر از بالا با وجود اینهمه دود و یک آسمان خراش بزرگ خیلی نمای جالبی نداشت، اما با تمام این اوصاف حتی در هوای ابری و پر دود هم چیزی از هیجان ما برای تماشا چشم انداز ها کم نشد. این گروه خوش اقبال در یک هلیکوپتر نظامی روسی بر فراز شهر پرواز کردند. Hingley، بعلاوه می گوید که هلیکوپتر در ارتفاع پایینی پرواز می کرد تا ما بتوانیم چشم انداز ها اطراف، میدان ها، ورزشگاه May Day و هتل هرمی شکل را به گونه ای که قبلا هیچگاه ندیده بودیم، ببینیم و این تجربه فوق العاده ای بود. به علاوه خلبان نیز بسیار خوش برخورد و مهربان بود و زمانی را نیز در کنار ما و به تماشای چشم انداز ها به وسیله پنجره ها می گذراند. جهانگردان نیز بسیار هیجان زده بودند و از سمتی به سمت دیگر می رفتند تا از هرجهت یک چشم انداز زیبا را ببینند. 11 جهانگرد خوش شانس به وسیله تورهای جهانگردی کوریو (Koryo Tours) که برای مدت 22 سال است تورهای کره شمالی را برگزار می نماید، پرواز بر فراز پیونگ یانگ را تجربه کردند که هزینه آن برای هر کدام حدود 180 یورو بود (کوریو همواره هلیکوپترهایی را برای جابه جایی جهانگردان بین شهرها در اختیار می گرفت، اما این نخستین پرواز بود که در 18 نوامبر برای تماشا چشم انداز ها جالب به وسیله آسمان انجام شد).

برنامه تور جهانگردی به کره شمالی

شرکت تورهای کوریو (Koryo) که در پکن مستقر است، سالانه 2500 جهانگرد را با قیمتی حدود 1300 یورو برای هر شخص و به مدت 4 شب به کره شمالی می آورد. در سال 2016، گروه تورهای مسافرتی این شرکت در نظر دارد که تورهایی را همزمان با جشن ملی کره به مناسبت تولد کیم جون- ایل و کیم ایل سونگ (اولین رهبر کره شمالی)، ماراتن کره شمالی و روز پیروزی (که روز سرانجام جنگ بین دو کره بوده است) داشته باشد. تور آینده شرکت کوریو به طور کامل پر شده است و جهانگردان این تور شانس این را دارند که در میان آتش بازی های سال نو پیونگ یانگ گرد هم بیایند و زیر نگاه های تیزبینانه منصوبین دولتی از این کشور تماشا نمایند. در ادامه نمونه ای از این سفر را برایتان بازگو می کنیم:

روز اول:

پس از یک پرواز یک ساعت و نیمی از پکن به پیونگ یانگ، گروه با راهنمای محلی خود آشنا می شوند و از طاق پیونگ یانگ تماشا می نمایند که در سال 1982 برای گرامیداشت استقلال کره از ژاپن ساخته شد. شکل آن شبیه به طاق پیروزی پاریساما بزرگتر است.

روز دوم:

در طی این تور، بازتماشامایندگان به تماشا یادبود Mansudae بزرگ می فرایند، محلی که مجسمه های برنزی بزرگی از نخستین رهبران کره، کیم جونگ - ایل و کیم ایل - سونگ وجود دارد. از جهانگردان تقاضا می گردد که طبق سنت بومی، گل هایی را روی یادبود قرار دهند و در مقابل آنها تعظیم نمایند. پس از آن به سمت مترو پیونگ یانگ - عمیق ترین سیستم زیرزمینی در جهان - می فرایند و سپس برای بازی بولینگ در مقابل مردم محلی آماده می شوند. حتی جهانگردان می توانند به تیراندازی در یک محوطه مخصوص نیز بفرایند.

روز سوم:

اولین محل بازدید در روز سوم کاخ یادبود کوم سوسان است محلی که رهبران پیشین کره شمالی در آن آرمیده اند. برای حضور درآن مردان باید پیراهن و کراوات داشته باشند و خانم ها نیز مطابق با شان آنجا لباس بپوشند. سپس به میدان ایل می فرایند. بعدازظهر هم از کشتی یو اس اس پوبلو بازدید می نمایند، کشتی جاسوسی آمریکا که در سال 1986 به وسیله نیروی دریایی کره شمالی تسخیر شد.

روز چهارم:

جهانگردان وارد منطقه غیر نظامی در مرز بین کره شمالی و جنوبی می شوند.

روز پنجم:

جهانگردان با قطار به پکن باز می گردند. این گروه 11 نفری نیز در تورشان به غیر از سفرهوایی با هلیکوپتر، بازدید از آرامگاه بزرگ که مقبره رهبران پیشین کره بوده، بازدید از میدان جمهوری و مجسمه های بزرگ آن، سد Nampo در سواحل غربی، منطقه غیر نظامی در مرز دو کره را نیز داشتند. در تمام مدت این تور که 4 شب بود، مراقبینی همراه این گروه بودند تا اگر از منطقه های که ممنوع شده عکسبرداری کردند، با آنها برخورد نمایند. آنها حق عکسبرداری در موزه و آرامگاه بزرگ و بعلاوه اجازه خروج از هتل در هنگام شب نیز نداشتند. Hingley می گوید زمانی که سوار مترو پیونگ یانگ شدیم، تعاملات خیلی محدودی با مردم محلی داشتیم به گونه ای که انگار علاقه ای نداشتند در حال مکالمه با مردمی از غرب دیده شوند. در ادامه او می افزاید: اما گروه مراقبین خیلی علاقه مند به دانستن شیوه زندگی مردم در لندن و بحث در زمینه فوتبال بودند. البته تام در سرانجام سفر می گوید که از تصمیمش برای این سفر بسیار راضی است و دوست دارد برای تماشا منطقه ها بیشتری از این کشور یک تور کره شمالی را رزرو کند. با اینکه از زمان روی کار آمدن کیم جونگ - اون قوانین سخت گیرانه تری در کره شمالی حاکم شده است، کسی نمی داند علت اجازه این سفر از سوی مقامات یک کشور دیکتاتوری که معروف به نقض حقوق بشر است، چیست. منتقدان بر این باورند که شاید این نوعی تبلیغات برای این کشور باشد. منبع:dailymailمنبع: کجارو

به "عکس های هوایی با هلیکوپتر از ناشناخته ترین مرکز دنیا پیونگ یانگ، برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های هوایی با هلیکوپتر از ناشناخته ترین مرکز دنیا پیونگ یانگ، برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید