غنی سازی و به روز رسانی کتاب های کتابخانه بنیاد ایران شناسی

به گزارش عینک آفتابی، دکتر محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی به کتاب های خریداری شده از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران (1402) اشاره نمود و ضمن بازدید از کتاب های موجود در نمایشگاه در جریان فرایند سفارش و خرید کتاب و تعداد کتاب های خریداری شده نهاده شد.

غنی سازی و به روز رسانی کتاب های کتابخانه بنیاد ایران شناسی

میرحیدری، مدیر کتابخانه مرکزی با توضیحاتی درباره نمایشگاه تازه های کتاب گفت: تازه های کتاب مربوط به کتاب های خریداری شده از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (1402) است که حدود 1600 عنوان کتاب فارسی و 85 عنوان کتاب لاتین را در معرض دید پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به مباحث ایران شناسی قرار داده است.

وی اضافه نمود: در طرح غنی سازی و به روزرسانی منابع اطلاعاتی کتابخانه، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان بنیاد، کتاب های مورد احتیاج خود را سفارش و کارشناسان کتابخانه با استفاده از بودجه اختصاص یافته، سفارشات را ارزیابی و فرایند خرید را انجام دادند. بعلاوه با توجه به مقدار بودجه در اختیار کتابخانه، تعداد قابل توجهی از کتاب های مرتبط، به وسیله کارشناسان کتابخانه آنالیز، انتخاب و از سامانه مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب خریداری شدند.

رئیس بنیاد ایران شناسی با ابراز خرسندی از این اقدام گفت: پسندیده است تا کتب جدیدالتألیف در حوزه ایران شناسی در کتابخانه بنیاد موجود باشد تا پژوهشگران بتوانند به راحتی از آنها استفاده نمایند.

رجبی دوانی پس از بازدید از نمایشگاه، از مخزن کتاب های فارسی، سالن امانت و مرجع و سالن نشریات و دیداری - شنیداری نیز بازدید کرد و اضافه نمود: در نظر داریم تا با تأمین منابع مالی مناسب نسبت به بروزرسانی کامل بخش های مختلف کتابخانه بنیاد اقدام کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "غنی سازی و به روز رسانی کتاب های کتابخانه بنیاد ایران شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی سازی و به روز رسانی کتاب های کتابخانه بنیاد ایران شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید