غیبت کیم جونگ اون در انظار 20 روزه شد ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم

به گزارش عینک آفتابی، در حالی غیبت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از انظار عمومی وارد بیستمین روز خود شده است که شایعات در خصوص شرایط سلامتی وی از یک سو و نگرانی ها در خصوص جانشینی کیم از سوی دیگر بالا گرفته است.

غیبت کیم جونگ اون در انظار 20 روزه شد ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم

کیم جونگ اون برای آخرین بار 11 آوریل (23 فروردین) در نشست سیاسی هیات حاکمه حزب کارگران کره شمالی دیده شده است رسانه های دولتی این کشور از آن تاریخ تا کنون اگرچه گزارش هایی در خصوص اداره امور مملکت و ارسال پیغام کیم به رهبران خارجی پخش نموده اند اما هیچ عکس یا ویدئوی جدیدی از وی نشان نداده اند.

برآورد ها در خصوص سلامتی کیم از عدم حضور وی در مراسم کلیدی عظیمداشت 108 امین سالگرد تولد کیم ایل سونگ پدر عظیم کیم و بنیانگذار این کشور شروع شد وی پس از تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال 2011 میلادی، از حضور در این مراسم که هر سال 15 آوریل (27 فروردین) برگزاری می گردد چشم پوشی ننموده بود.

این شایعه پس از گزارش هفته گذشته سی ان ان که با استناد به اظهارات یک مقام آمریکایی مدعی شده بود واشنگتن بر اساس اطلاعات دریافتی از جاسوس هایش پی برده است که کیم جونگ اون پس از یک عمل جراحی در معرض خطر جدی قرار گرفته است بالا گرفت، سایر رسانه های خارجی هم بعد از این گزارش، گزارش های مشابهی ارائه دادند.

رسانه های دولتی کره شمالی مانند روزنامه رودونگ سینمون و خبرگزاری رسمی این کشور، همچنان به دور از این شایعات، اخبار و داستان های معمول مانند ارسال نامه های دیپلماتیک کیم به سران کشورهای خارجی و ارسال هدایا از سوی به شهروندان را پوشش داده اند.

به گزارش یونهاپ، آنها همچنین اخبار مربوط به فعالیت های عمومی و سفرهای مقامات کشور از جمله بازرسی پاک چونگ جو مرد شماره سه کره شمالی از یک سایت و یا حضور کیم جائه ریونگ نخست وزیر کشور در برنامه های معمول را منتشر نموده اند تا نشان دهند شرایط پیونگ یانگ عادی است و همه چیز به طور معمول پیش می رود.

مقامات کره جنوبی برآورد ها درباره مسائل مربوط به سلامتی کیم را رد نموده و گفته اند هیچ نشانه غیرمعمولی مبنی بر اینکه ممکن است رهبر کره شمالی دچار مشکل شده باشد شناسایی نشده است و به عقیده آنها وی در منطقه ساحل شرقی وونسان اقامت دارد.

غیبت های کیم غیر معمول نیست

کیم در ابتدای امسال میلادی پس از آنکه در 25 ژانویه () در یک کنسرت که به مناسبت سال نو در پیونگ یانگ برگزار شده بود شرکت کرد به مدت سه هفته از انظار غایب بود تا اینکه رسانه های دولتی از بازدید وی از مقبره پدرش در پیونگ یانگ در روز 16 فوریه خبر دادند.

طولانی ترین غیبت کیم در انظار عمومی در سپتامبر 2014 بود هنگامی که او به مدت 40 روز به طور بی سابقه ای ناپدید شد و دوباره نمایان گشت، آژانس اطلاعاتی کره جنوبی بعداً اظهار داشت که پای راست وی به خاطر خارج کردن یک کیست مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

آن سوتر در واشنگتن، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارنظر خود در خصوص رهبر کره شمالی گفت: من می دانم چه خبر است اما نمی توانم در خصوص آن صحبت کنم.

او روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی در کاخ سفید اظهار کرد شرایط کیم جونگ اون را می داند اما با این حال از شرح بیشتر خودداری کرد و گفت من فقط امیدوارم همه چیز خوب پیش برود من اوضاع را خیلی خوب درک می کنم.

جانشین احتمالی چه کسی است

سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده آمریکا در هفته جاری در گزارشی اظهار داشت چنانچه کیم جونگ اون فوت کند یا قادر به اداره کشور نگردد کیم یو جونگ خواهر کوچکتر کیم شانس زیادی برای جانشینی وی دارد.

کیم یو جونگ خواهر کوچکتر کیم

در این گزارش که در خصوص روابط ایالات متحده آمریکا و کره شمالی تنظیم شده بود آمده است کیم 36 ساله، چاق و سیگاری، در طول سال های گذشته دچار مسائل مختلف از نظر سلامتی شده است.

گزارش آورده است: اعتقاد بر این است کیم سه فرزند زیر 10 سال دارد اما وارث آشکاری ندارد اگر او فوت کند یا ناتوان گردد، تعیین نیست چه کسی جانشین او خواهد شد کیم یو جونگ خواهر و محرم کوچکتر وی از جمله افراد احتمال دارد.

گزارش ها حاکی است مشکل سلامتی کیم با چاقی و سیگار کشیدن وی مرتبط است غیبت طولانی مدت او از دید عموم، غالباً شایعاتی را در خصوص وخیم بودن شرایط سلامتی وی ایجاد نموده است.

رسانه های کره شمالی به ندرت شایعات مربوط به رهبر این کشور را به طور مستقیم منتشر می نمایند آنها معمولاً گزارش ها یا عکس هایی از وی منتشر می نمایند تا نشان دهند وی از سلامت برخوردار است.

تأیید حدس و گمان ها در خصوص شرایط رهبر کره شمالی بسیار سخت است چون تنها تعداد کمی از افراد خودی و محرم، از چنین اطلاعات حساسی درباره شرایط رهبر این کشور برخوردارند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "غیبت کیم جونگ اون در انظار 20 روزه شد ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت کیم جونگ اون در انظار 20 روزه شد ترامپ: در خصوص شرایط رهبر کره شمالی صحبت نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید