فواید پوست موز که نمی دانستید

به گزارش عینک آفتابی، محققان در مطالعات اخیر خود به خواص پوست موز برای غنی تر کردن بعضی از غذاها پی بردند.

فواید پوست موز که نمی دانستید

به گزارش عینک آفتابی به نقل از اسپونتیک، تحقیقات تازه ادعا می نماید افزودن آرد پوست موز به بعضی از غذاهای تهیه شده از آرد گندم به نظر می رسد که این محصولات را با خواص آنتی اکسیدانی بهبود یافته و محتوای اسیدفنولیک آغشته کند.

اسیدهای فنولیک، پلی فنول هایی هستند که بطور طبیعی در گیاهان وجود دارند. رژیم های غذایی سرشار از اسیدهای فنولیک می تواند از شما در برابر ابتلا به سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان و بیماری های عصبی محافظت کند. ضمن اینکه می توانند از پوست شما در برابر پیری زودرس محافظت نمایند، چراکه آن ها می توانند از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری نمایند.

مطالعه تازهی که در مجله ACS Food Science & Technology منتشر شده است، نشان می دهد که یک موز معمولی ممکن است ارزش غذایی بسیار بیشتری داشته باشد، اگر فرد بداند چگونه آن را به درستی استخراج کند.

این مطالعه که به وسیله محققان دانشگاه Aligarh Muslim در هند و دانشگاه هیوستون در ایالات متحده صورت گرفته معین نموده، افزودن آرد ساخته شده از پوست موز به طور قابل توجهی خواص تغذیه ای و آنتی اکسیدانی این محصولات پخته شده را افزایش می دهد.

این رسانه خاطرنشان می نماید، بعلاوه، چنین استفاده ای از پوست موز می تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی یاری کند، زیرا پوست آن حدود 40 درصد وزن موز است.

  • 6 کاربرد پوست موز که نمی دانستید | پوست موز را دور نریزید!
منبع: همشهری آنلاین

به "فواید پوست موز که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید پوست موز که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید