مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک فولاد زرند ایرانیان افتتاح شد

به گزارش عینک آفتابی، در ارتباط تصویری رئیس جمهور با علی زینی وند استاندار کرمان، دو طرح مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک شرکت فولاد زرند ایرانیان باسرمایه گذاری 24هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک فولاد زرند ایرانیان افتتاح شد

به گزارش عینک آفتابی کرمان؛علی زینی ونداستاندار کرمان در مرنام بهره برداری از پروژه های شرکت فولاد زرند ایرانیان حضور یافت و با دستور رئیس جمهور،مجتمع فولادسازی زرند را با سرمایه گذاری23 هزار میلیارد تومان واشتغالزایی 2300 نفر جهت تولید شمش فولادی با ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال را افتتاح کرد.

این مجتمع با استفاده از تکنولوژی کوره بلند که اصلی ترین تکنولوژی تولید فولاد در سطح جهان به تعداد می رود، راه اندازی شده و میدکو دومین شرکت ایرانی است که این تکنولوژی را در مقیاس اقتصادی به کار خواهد برد.

واحد خنک سازی کُک به روش خشک با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 50 نفر دیگر طرح صنعتی و معدنی مورد افتتاح بود.

به این منظور نیروگاهی به ظرفیت 14 مگاوات احداث شده که صرفا از حرارت بازیافتی برای تولید برق استفاده می کند و با صرفه جویی در مصرف آب به اندازه 1.4 میلیون مترمکعب در سال،می تواند نسبت به خنک سازی خشک 800 هزار تن کک متالورژی در سال اقدام کند.

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین، پروژه تولید شمش فولادی زرند را از طرح های ویژه دانست که به روش کوره بلند و با استفاده از ظرفیت زغالسنگ این شهرستان اجرایی شده است.

وی افزود: تولید50 هزار تن کاتد مس شهربابک با تکنولوژی تازه هم ویژه است که 38 درصد قیمت تمام شده محصول را کاهش داده است.

وزیر صمت از افزایش ظرفیت تولید مس کاتد ایران به 512 هزار تن و730 میلیارد دلار صادرات این محصول طی سال خبر داد .

علیرضارزم حسینی شرح داد: همراهی سرمایه و صنعت به نام الگوی واقعی در شرکت میدکو اجرا شده ورقابت سازنده با ایمیدروی دولتی دارد.

وزیر صمت ابراز داشت:از سال گذشته تا به امروز حدود 215 هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه صنعت و معدن افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

وی همچنین به 4هزار هکتار درختکاری در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت: آب مورد نیاز طرح های صنعتی میدکو از پساب شهر کرمان تامین می گردد .

رزم حسینی ابراز داشت: صنعت ایران در حال حاضر 2 هزار مگاوات تولید برق دارند و در یک ماه اخیر هم 10 هزار مگاوات نیروگاه برق تفاهم شده است .

به گزارش عینک آفتابی کرمان،مجتمع فولادسازی زرند و واحد خنک سازی کک شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان،تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه و مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت توسعه و نوسازی معادن خاورمیانه با مجموع سرمایه گذاری بیش از 36 هزار میلیارد تومان واشتغالزایی 4150 نفر به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.

منبع: جام جم آنلاین

به "مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک فولاد زرند ایرانیان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک فولاد زرند ایرانیان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید