قم موقعیت مکانی ممتازی برای فعالیت های تجاری دارد

به گزارش عینک آفتابی، دریکوندی گفت:استان قم به دلیل نزدیک بودن به عمده بازار های مصرف و همچنین مهمترین راه های مواصلاتی کشور، موقعیت مکانی ممتازی برای توسعه فعالیت های تجاری دارد.

قم موقعیت مکانی ممتازی برای فعالیت های تجاری دارد

عینک آفتابی قم -اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: طی سال های اخیر زیرساخت های خوبی در عرصه فعالیت های تجاری استان قم به خصوص در حوزه گمرکات ایجاد شده و امکان پاسخ گویی مناسب به نیاز های فعالان اقتصادی در حوزه صادرات و واردات فراهم است.

مدیرکل گمرکات قم گفت: افزایش میزان صادرات درقم طی امسال نشان از بالا رفتن توان تولید واحد های صنعتی فعال در استان دارد و این موضوع نشانگر موقعیت ممتاز قم برای حضور فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت های اقتصادی در این استان است.

او گفت: علاوه براین، قم با داشتن مکان های خاص برای فعالیت های تجاری در سطح بین المللی همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، شرایط مطلوبی برای تولید و صادرات کالا ها با استفاده از امتیاز های ویژه درنظر گرفته شده برای فعالیت در این منطقه دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در جهت جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشور های آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

دریکوندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که میزان کالا های صادر شده از گمرکات استان قم طی 9 ماه سپری شده از امسال به 205 میلیون دلار رسید، گفت: از ابتدای سال تا خاتمه آذرماه کالا های قم رقالب چهارهزار و 91 اظهارنامه و وزن 180هزار و 608 تن از گمرکات قم به بازار های بین المللی صادر شده است.

مدیرکل گمرکات قم گفت: گمرکات قم با تسهیل فرآیند ترخیص واردات تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در واحد های صنعتی، تلاش دارد چرخه تولید در استان فرایند رو به رشد خود را حفظ کند و بهره برداران بتوانند با استفاده از فناوری روز، سطح کمی و کیفی محصولات خود را ارتقا دهند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قم موقعیت مکانی ممتازی برای فعالیت های تجاری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم موقعیت مکانی ممتازی برای فعالیت های تجاری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید