وزیر ارتباطات: نمی توانیم اسرار پیغام رسان ها را منتشر کنیم

به گزارش عینک آفتابی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: موضوع کاهش عایدی اپراتورها که در نامه یکی از نمایندگان مجلس به آن اشاره شده، صحت ندارد و به هیچ وجه بحث ورشکستگی یا زیان ده بودن اپراتورها مطرح نیست.

وزیر ارتباطات: نمی توانیم اسرار پیغام رسان ها را منتشر کنیم

بر اساس گزارش ایسنا، عیسی زارع پور امروز در جمع عینک آفتابی درباره دلیل عدم ارائه آمار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ترافیک پیغام رسان های داخلی و اینترنت اظهار کرد: اطلاعات جزئی پیغام رسان ها جزو اسرار تجاری آن هاست و ما نمی توانیم آن را منتشر کنیم. اما آقای توانگر که در این باره سوال داشتند، به جلسه ای دعوت شدند تا این موضوع برایشان شرح داده گردد و اطلاعات در اختیارشان قرار بگیرد و ایشان هم اجابت کردند و این جلسه تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این تعداد مشترکین این پلتفرم ها اعلام شده بود. باید در نظر داشت که با استفاده از ترافیک استفاده شده به وسیله پیغام رسان ها می توان اندازه رشد آن ها را آنالیز و راستی آزمایی کرد.

وزیر ارتباطات توضیح داد که به هیچ وجه آمارهایی که در این باره ارایه می گردد صحت ندارد و هیچ اپراتوری حتی خرد هم در آستانه ورشکستگی قرار ندارد و آمارشان به صورت شفاف وجود دارد.

زارع پور بعلاوه درباره اختلال در اینترنت گفت: ممکن است اختلال مقطعی رخ دهد اما اختلال همیشگی نیست و ما در وزارت ارتباطات هستیم تا اختلالی به وجود نیاید.

وی تأکید کرد: سرعت اینترنت بر اساس شاخص های بین المللی، در ابتدای دولت سیزدهم رتبه 80 بود و اکنون به 56 رسیده است اما در یک سال گذشته 25 پله در سرعت اینترنت موبایل رشد داشته ایم؛ البته حتماً نیازمند سرعت های بالاتر هستیم.

وزیر ارتباطات اشاره به اینکه سرعت اینترنت ثابت قابل قبول نیست و باید مسائل آن حل گردد، تاکید نمود: باید در شهرها فیبرکشی گردد که این یک پروژه چند ساله است و توقع معجزه در یک سال کمی دور از فکر است.

زارع پور بعلاوه در خاتمه سخنان خود درباره اختلال کلادفلر که روز گذشته رخ داد توضیح داد: این اختلال چند ساعت و در روز تعطیل اتفاق افتاده و اکنون رفع شده است و دلیل آن هم در حال آنالیز است؛ حتی اگر یک ثانیه ارتباطات مردم مختل گردد، ما باید جوابگو باشیم. عده ای در پی این هستند که تا مسئله ای پیش می آید تیتر بزنند و مردم را ناامید نمایند اما از حل این مشکل به مردم چیزی نمی گویند.

منبع: فرارو

به "وزیر ارتباطات: نمی توانیم اسرار پیغام رسان ها را منتشر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: نمی توانیم اسرار پیغام رسان ها را منتشر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید