پسران هم به تقویت اعتماد به نفس احتیاج دارند

به گزارش عینک آفتابی، مدت هاست این تصور وجود دارد که دختران بیشتر از پسران از عزت نفس پایین رنج می برند، اما پژوهش های حاضر نشان می دهند که تفاوت در نمرات آزمون های عزت نفس بین زنان و مردان بسیار اندک است. بله درست است که

پسران هم به تقویت اعتماد به نفس احتیاج دارند

مترجم: حمید وثیق زاده

منبع:راسخون

مدت هاست این تصور وجود دارد که دختران بیشتر از پسران از عزت نفس پایین رنج می برند، اما پژوهش های حاضر نشان می دهند که تفاوت در نمرات آزمون های عزت نفس بین زنان و مردان بسیار اندک است. بله درست است که بسیاری از دختران در دوره نوجوانی عزت نفس پایینی دارند، اما همین اتفاق برای پسران هم می افتد. کسانی که اعتقاد دارند پسران بیشتر به خود مطمئن هستند احتمالاً پسران منزوی ای که تمام شب، خود را در اتاقشان محبوس می نمایند و به بازی های کامپیوتری مشغول اند، را نادیده می گیرند. در حقیقت، دوران نوجوانی هم برای دختران و هم پسران، دوران سختی است.

برای داشتن احساسی خوب، کارهای خوب انجام دهید.

مهم ترین اصل برای ایجاد اعتماد به نفس این است: احساس خوب در خصوص خودتان را از انجام کارهای مفید برمی آید. اعتماد به نفس مثبت بر انجام کارهای واقعی و ارزشمند راسخ است. اگر بزرگ سالان به نوجوانی که خودش احساس می نماید کار مفیدی انجام نداده است اطمینان دهند که فردی خاص است، بر او تأثیر چندانی ندارد. این آرزو که او فردا که از خواب بیدار می گردد، به نحوی احساس بهتری نسبت به خود پیدا خواهد نمود هم یاری نماینده نیست.

پسران ما باید در فعالیت هایی معنی دار مشارکت نمایند و با بچه هایی که به نحوی سازنده مشغول انجام کاری هستند در تماس باشند. پسران نوجوان به پدر و مادر خود احتیاج دارند. حتی اگر آن ها بزرگ تر شده باشند، با شما با پرخاشگری و بدخلقی صحبت نمایند و به نظر برسد که دوست دارند والدینشان را از زندگی خویش بیرون نمایند؛ باور نکنید. آن ها ممکن است از نظر قد و جثه رشد نموده باشند اما ارزش هایشان هنوز در حال رشد است و اعتماد به نفسشان هنوز شکل نگرفته است.بله، ما باید کم کم آن ها را رها کنیم اما باید تا زمان رشد کامل آن ها به ارائه هدایت و نشان دادن راستا به آن ها ادامه دهیم.

در اینجا پنج ایده برای یاری به حفظ اعتماد به نفس در پسرانی که سال های نوجوانی خویش را سپری می نمایند، ارائه می گردد:

1. نگران نماینده ترین بچه ها آن هایی هستند در اتاق خود، در انزوا به سر می برند و تنها با دوستان مجازی ای که هرگز دیدارشان نمی نمایند در ارتباط اند.آن ها را از اتاقشان خارج کنید و به زندگی وارد کنید. آن ها را به انجام فعالیت تشویق کنید. اگر فرزند شما یک ورزشکار است، کار آسان است. او را تشویق به حضور در بازی ها و تمرین های ورزشی کنید و برای دیدن بازی او بروید. اما همه پسران به ورزش علاقه مند نیستند.اگر پسر شما نمی تواند در آینده یک ستاره فوتبال گردد، به او یاری کنید چیز دیگری پیدا کند. انتخاب های دیگری هم وجود دارند برای نمونه گروه های موسیقی و تئاتر، و کلاس های هنرهای رزمی و بدن سازی، گروه های جوانان، نیروهای پیشاهنگی، باشگاه ها و کلاس های خارج از منزل. برای یاری به فرزندتان اقدامی انجام دهید و تحقیق کنید که این گروه ها کی و کجا جلسه تشکیل می دهند. فرزند خود را تشویق به مشارکت در این گروه ها نمایید. این گونه او نه تنها زمانش را صرف انجام کاری مفید می نماید و احساسی بهتر پیدا خواهد نمود بلکه می تواند با بچه های دیگر هم آشنا شده و معاشرت کند. بعلاوه او همین طور که در فعالیتی که انتخاب نموده مهارت پیدا می نماید احساس بهتری در خصوص خویش خواهد داشت.

2. در خانواده خود فرهنگ یاری به یکدیگر را رواج دهید. وقتی در یک خانواده یاری کردن امری طبیعی تلقی گردد، همه به یکدیگر یاری خواهند کرد. اگر شما یک همسایه مسن دارید به همراه خانواده در کوتاه کردن چمن های حیاط خانه اش به او یاری کنید. سعی کنید به همراه خانواده در فعالیت های خیریه مشارکت کنید. یاری کردن به همسایه ها یا جمع آوری پول برای خیریه یا همکاری در فعالیت های عام المنفعه به شکل خانوادگی می تواند برای خانواده شما خاطرات مثبتی را رقم بزند و باعث گردد همه احساس خوبی داشته باشند.

3. هرگاه برای انجام کاری مفرح و سرگرم نماینده برنامه ریزی نموده اید دوستان فرزند پسر خود را هم دعوت کنید. خانه خود را به روی گروه دوستان او بگشایید. شما فرزند خود را بهتر خواهید شناخت اگر دوستانش را ببینید. علاوه بر این، برای پسران نوجوان بسیار بهتر است که برای یک بازی کامپیوتری، دیدنی تلویزیون و یا بازی های توپی دور هم جمع شوند تا اینکه تنها و منزوی باشند.

4. او را تشویق کنید که یک شغل پاره وقت پیدا کند. پیدا کردن شغلی که عایدی داشته باشد سخت است به او یاری کنید که جایی کارآموزی کند و یا مدتی داوطلبانه کار کند. به دوستان و آشنایان شاغلتان پسرتان را معرفی کنید. بیمارستان ها، پناهگاه های حیوانات و دیگر مؤسسات غیر منفعتی همواره دنبال یاری های مضاعف هستند. کار کردن به زندگی بچه ها معنا می دهد، به آن ها تجربه می آموزد و به آن ها یاری می نماید تا بعد از فارغ التحصیلی سابقه شغلی و رزومه کاری پربارتری داشته باشند.

5. زمان استفاده از تلویزیون و رایانه را محدود کنید. بله، آسان تر است که اجازه دهید فرزند بد خلقتان به اتاقش برود و تلویزیون دیدن کند یا به بازی های کامپیوتری مشغول باشد به جای اینکه با خانواده و جامعه ارتباط برقرار کند. اما شما ممکن است او را در آنجا از دست بدهید. نگه داشتن کامپیوتر در اتاق خواب کار مناسبی نیست. بله درست است، برای بچه های این نسل طبیعی است در استفاده از رسانه های اجتماعی و تفریح مجازی ماهر باشند. اما بچه هایی که به میزان دیگران در روابط اجتماعی واقعی شرکت نمی نمایند بیش از دیگران دچار مشکل می شوند. اگر او واقعاً بازی های کامپیوتری را دوست دارد با او همراه شوید. به میزان کافی در خصوص آنچه که او آنلاین انجام می دهد یاد بگیرید تا بتوانید در خصوصش مکالمه ای هوشمندانه با او داشته باشید. به او یاری کنید که کامپیوتر را تنها بخشی از زندگی خویش ببیند و دنیای کامپیوتر را جایگزین زندگی واقعی نکند.

منبع: راسخون

به "پسران هم به تقویت اعتماد به نفس احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسران هم به تقویت اعتماد به نفس احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید