چرا گوگل از پیکسل 5 ایکس ال رونمایی نکرد؟

به گزارش عینک آفتابی، شب گذشته گوگل از گوشی پیکسل 5 رونمایی کرد که البته برخلاف سال های گذشته این بار شاهد عرضه مدل ایکس ال آن نیستیم. اما چرا گوگل سال جاری تصمیم گرفته چنین رویکردی را اتخاذ کند؟

چرا گوگل از پیکسل 5 ایکس ال رونمایی نکرد؟

طبق گزارش ها، گوگل در ابتدا قصد داشته دو گوشی در سری پیکسل 5 را روانه بازار کند؛ یک مدل معمولی و یک مدل پیشرفته تر موسوم به پیکسل 5s. ظاهرا مدل 5s حتی به مرحله آزمایش بخش سخت افزاری هم رسیده اما در نهایت گوگل کمی بعد تصمیم گرفته نام آن را تغییر دهد.

این تغییر در نام گذاری عمدتا به تاخیرهای متمادی تاریخ معرفی پیکسل 4a برمی گردد. پیکسل 4a مانند نسل قبلی قرار بود در مراسم I/O 2020 در ماه مه (May) معرفی گردد و گوگل امیدوار بود که 5 ماه قبل از رونمایی سری پیکسل 5، جدیدترین گوشی میان رده این شرکت راهی بازار می گردد. اما در نهایت معرفی و عرضه این گوشی به ماه آگوست موکول شد و گوگل به ناچار تصمیم گرفت استراتژی مربوط به نامگذاری گوشی های جدید خود را تغییر دهد.

در نتیجه، مدل معمولی پیکسل 5 به پیکسل 4a 5G تبدیل شد که حتی برای مدتی قرار بوده به عنوان پیکسل 4a ایکس ال معرفی گردد و برای مدل 5s هم نام پیکسل 5 انتخاب شد. گوگل که نمی خواسته با معرفی دو مدل پیکسل 5 تنها چند ماه پس از رونمایی پیکسل 4a فروش این گوشی را پایین بیاورد، به همین خاطر در نهایت مدیران این شرکت تصمیم گرفته اند مدل معمولی پیکسل 5 را به عنوان پیکسل 4a 5G معرفی نمایند.

اما حتی اگر گوگل این گوشی ها با به عنوان پیکسل 5 و 5s روانه بازار می کرد، واقعیت این است که در هر صورت قرار نبوده مدل موسوم به ایکس ال به دست کاربران برسد. پیکسل 4a، پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G به ترتیب از نمایشگرهای 5.81، 6 و 6.2 اینچی بهره می برند. این یعنی نمایشگر پیکسل 4a 5G تنها 0.1 اینچ از پیکسل 4 ایکس ال کوچک تر است. بنابراین کاربران هوادار مدل ایکس ال گوشی های پیکسل، سال جاری بهتر است برای بهره گیری از نمایشگر عظیم تر پیکسل 4a 5G را خریداری نمایند.

هر سه گوشی مبتنی بر نمایشگرهای اولد به همراه رزولوشن FHD+ هستند و از لحاظ رفرش ریت هم نمایشگر دو مدل پیکسل 4a از رفرش ریت 60 هرتز بهره می برند ولی پیکسل 5 رفرش ریت 90 هرتز را برای کاربران به ارمغان می آورد.

در این میان باید خاطرنشان کنیم پیکسل 4a 5G و پیکسل 5 هر دو از تراشه اسنپ دراگون 765G بهره می برند. اگرچه 4a 5G دارای باتری 3855 میلی آمپر ساعتی است و انرژی پیکسل 5 به وسیله باتری 4080 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد، ولی از طرف دیگر نمایشگر پیکسل 5 از نوع 90 هرتز است که انرژی بیشتری را مصرف می نماید. به همین خاطر در نهایت به احتمال زیاد هر دو گوشی عمر باتری مشابهی خواهند داشت.

اما روی هم رفته مهم ترین تفاوت این دو گوشی به قیمت آن ها برمی گردد. پیکسل 4a 5G با قیمت 499 دلار راهی بازار می گردد ولی پیکسل 5 با وجود اینکه شباهت زیادی به این گوشی دارد، با قیمت 699 دلار به دست کاربران می رسد. همین تفاوت قیمت 200 دلاری احتمالا باعث می گردد بخش زیادی از کاربران پیکسل 4a 5G را به پیکسل 5 ترجیح دهند.

  • میزان فراوری گوگل پیکسل 5 پایین تر از حد انتظار خواهد بود

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا گوگل از پیکسل 5 ایکس ال رونمایی نکرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوگل از پیکسل 5 ایکس ال رونمایی نکرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید