چند داروی خانگی ساده و مؤثر با عسل

به گزارش عینک آفتابی، یک قاشق عسل را با سفیده یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری گلیسیرین و یک چهارم فنجان آرد مخلوط کنید و از ماسک به دست آمده جهت جلوگیری از چین و چروک صورت به مدت 15 دقیقه استفاده کنید؛ سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

چند داروی خانگی ساده و مؤثر با عسل

نویسنده: جمشید خدادادی

1. برای درمان گلودرد، می توان آن را با لیمو ترش تازه مخلوط کرد و نوشید.

2. یک قاشق عسل را با سفیده یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری گلیسیرین و یک چهارم فنجان آرد مخلوط کنید و از ماسک به دست آمده جهت جلوگیری از چین و چروک صورت به مدت 15 دقیقه استفاده کنید؛ سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

3. دو قاشق غذا خوری عسل را با 2 قاشق چایخوری شیر مخلوط کنید، بر روی پوست بمالید. این ترکیب مرطوب کننده خوبی است.

4. برای جلوگیری از خشکی پوست دست، آرنج و پاشنه پا، یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون و یک دوم قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب کنید و 15 دقیقه بر روی محل مورد نظر قرار دهید. نتیجه را به زودی خواهید دید.

5. برای درخشندگی مو هم یک قاشق چایخوری عسل را در 4 فنجان آب گرم حل کنید و بر روی مو بمالید. اگر رنگ موهایتان روشن است، آب یک لیموترش را هم اضافه کنید.

6. از عسل می توانید به نام دهانه شویه هم استفاده کنید. یک قاشق عسل را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و دهان خود را با آن بشویید.

4. برای درمان سوختگی ها با عسل از مخلوط کره با عسل یا عسل و روغن زیتون به نسبت مساوی مرهمی تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید. در درمان سوختگی با آتش هم می توانید سرکه و عسل را که در آن اندکی ماذریون خیسانده باشید، به محل سوختگی بمالید.

8. ترکیب عسل و دارچین:

مجله معروفی در کانادا تعداد 95 نوع بیماری که از طریق عسل و دارچین درمان شده اند را نام برده است.

8-1. جلوگیری از ریزش مو:

قبل از حمام کردن، 1 قاشق غذا خوری عسل به همراه با 1 قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید و روی سر خود بمالید. 5 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید.

8-2. عفونت مثانه:

2 قاشق غذا خوری عسل را با 1 قاشق چیاخوری پودر دارچین را در 1 لیوان آب گرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه را از بین برود.

8-3. درد دندان:

5 قاشق چایخوری عسل را با 1 قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی دندان خراب بمالید. این عمل را 3 بار در روز انجام دهید تا دندان خراب و دردناک درمان شود.

8-4. کلسترول:

تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف عسل خالص در درمان بیماران مبتلا به کلسترول بسیار مفید است.

8-5. ناباروری:

در مریلند برای مدت 14 سال هیچ نوزادی متولد نمی شد تا اینکه زنان و مردان شروع به خوردن عسل و دارچین کردند و بعد از مدت کوتاهی زنان باردار شدند.

8-6. بیماری قلبی:

خمیر عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و آن را به جای مربا روی نان بمالید. این روش را به طور مرتب به نام صبحانه میل کنید. این روش باعث پایین آوردن کلسترول، کاهش ضربان قلب، به راحتی نفس کشیدن، بهتر شدن جریان خون و جلوگیری از بیماری قلبی می شود.

8-7. تاول:

3 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و قبل از خواب روی تاول بگذارید. صبح مخلوط مالیده شده بر روی تاول را با آب گرم بشویید. اگر این کار را به مدت 2 هفته هر روز انجام دهید، تاول را از ریشه از بین خواهید برد.

8-8 سرطان:

عسل و دارچین، درمان کننده سرطان های معده و استخوان شناخته شده است. برای 1 ماه و 3 بار در روز، 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق چایخوری دارچین برای جلوگیری از سرطان مصرف کنید.

9. عسل و تقویت معده:

9-1. با آرد گندم و عسل و زعفران حلوا بپزید و میل کنید.

9-2. پودر بالنگ را با عسل مخلوط و مصرف نمایید.

9-3. شیر و عسل برای معده بسیار نافع است و روده ها را نرم می کند. سالمندان اگر می خواهند شیر درمعده آنها سریع تر هضم شود، آن را با عسل میل کنند.

10. درمان زخم معده:

انجیر و عسل را به نسبت مساوی مخلوط و میل نمایید. همچنین 20 گرم برگ و ریشه کاسنی را بجوشانید، صاف کنید و دو فنجان از آن را با عسل صبح ناشتا میل نمایید.

11. درمان نفخ معده:

یک قاشق غذاخوری پودر زنیان را با عسل بعد از غذا میل نمایید. برای درمان ترش کردن معده هم توصیه می شود تا بهبودی کامل، صبح ناشتا یک قاشق چایخوری عسل میل کنید.

منبع مقاله :

خدادادی، جمشید، (1391)، خلاصه عسل درمانی، تهران: مؤسسه نشر شهر، چاپ اول.

منبع: راسخون

به "چند داروی خانگی ساده و مؤثر با عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند داروی خانگی ساده و مؤثر با عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید