چگونه یک آدم قد کوتاه به یکی از بلند قامت ترین انسان های روی زمین تبدیل شد؟ ، ماجرای باور نکردنی مردی که به یکباره قدش دراز شد

به گزارش عینک آفتابی، یک سال گذشت و آدام 19 ساله شده بود، او دوباره برای پیوستن به ارتش کوشش کرد و این بار وقتی قدش را مقدار گرفتند به یک متر و 43 سانتی متر می رسید، در هر دو بار، مقدار قد آدام برای پیوستن به ارتش بسیار کوتاه بود و او نتوانست وارد ارتش گردد.

چگونه یک آدم قد کوتاه به یکی از بلند قامت ترین انسان های روی زمین تبدیل شد؟ ، ماجرای باور نکردنی مردی که به یکباره قدش دراز شد

به گزارش عینک آفتابی، در آن موقع، افرادی که میزان قد آنها پایین تر از یک متر و 47 سانتی متر بود را کوتوله می دانستند و برای همین آدام نیز با یک متر و 43 سانتی متر قد در ردیف کوتوله های دهه 1890 نهاده شد. اگرچه آدام کوتوله بود اما در گزارش های پزشکی، مورد عجیبی درباره او نوشته شده بود. پاهای آدام نسبت به سن و سال او بسیار بزرگ تر بود و در سن هجده سالگی سایز پای او به شماره 43 می رسید، به گفته آدام وقتی او 21 ساله شد با وجود اینکه همچنان یک کوتوله به حساب می آمد اما پاهایش رشد می کرد و به سایز 53 رسیده بود.

هرچند پاهای آدام مرتبا در حال رشد بود اما میزان قد او همچنان ثابت مانده بود تا اینکه عجیب ترین حادثه زندگی آدام رخ داد. به یک علت ناشناخته، قد آدام به یکباره به شکل عجیبی آغاز به رشد کرد و هیچ کس نمی دانست که چرا او دوباره در حال رشد کردن است.

قد آدام در فاصله 11 سال از یک متر و 47 سانتی متر به دو متر و هجده سانتی متر رسید. آدام 26 ساله بود که پزشکان تصمیم گرفتند روی او آزمایشی انجام دهند تا علت رشد بی رویه وی معلوم گردد، آزمایش ها نشان می داد که آدام دچار انحنای شدید ستون فقرات شده و برای همین قد او دوباره در سن 21 تا 32 سالگی آغاز به رشد نموده بود.

اگرچه رشد آدام در ابتدا بسیار جالب به نظر می رسید اما با گذشت زمان، شرایط آدام رفته رفته بدتر شد به طوری که در غذا خوردن هم دچار مشکل شد و حتی مجبور شد ماه های پایانی عمرش را دررختخواب سپری کند. بدتر از آن اینکه وی بینایی چشم راست خود را از دست داد و چشم چپش نیز همه چیز را تار می دید. طولی نکشید که شنوایی آدام تحلیل رفت و گوش چپش ناشنوا شد. اما چه چیزی باعث شده بود تا آدام دچار انحنای شدید ستون فقرات گردد؟ برای پی بردن به این نکته، دکتر ها ویندهولز و مندل آزمایشات بیشتری روی آدام انجام دادند و به نتیجه قابل توجهی دست یافتند. آن ها در غده هیپوفیز آدام، توموری پیدا کردند که نه تنها باعث رشد بیش از حد او شده بود بلکه نابینایی او نیز به علت وجود همین غده بود.

این تومور باعث شده بود تا غده هیپوفیز آدام در دوران جوانی بیشتر از حد معمول هورمون ترشح کند و نه تنها قد آدام بلند گردد بلکه اعصاب بینایی او را که در نزدیکی غده هیپوفیز قرار دارند تحت تاثیر قرار دهد. برای نجات جان آدام، پزشکان در سال 1930 تومور را از سر او خارج کردند، اما در حالی که همه تصور می کردند با خارج کردن تومور، رشد آدام متوقف خواهد شد اما این طور نشد و باز هم قد آدام بلند می شد اما سرعت رشد او کاهش پیدا نموده بود و علت آن هم انحنای ستون فقرات او بود. از دسامبر 1930 تا می 1931 قد آدام رشد نکرد اما انحنای ستون فقرات او شدیدتر از پیش شد.

قد آدام در 19 سال آخر عمرش 15 سانتی متر بلند شد و پزشکان برای رهایی وی از این رشد بی رویه هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. آدام سال 1950 در سن 50 سالگی از جهان رفت. میزان قد او در زمان مرگ به دو متر و 34 سانتی متر می رسید و تبدیل به تنها انسانی شد که به طور رسمی نام او در ردیف انسان های کوتوله به ثبت رسید و بعد از مدتی به عنوان یکی از بلندقدترین آدم های روی کره زمین معرفی گردید.

منبع: همشهری آنلاین

به "چگونه یک آدم قد کوتاه به یکی از بلند قامت ترین انسان های روی زمین تبدیل شد؟ ، ماجرای باور نکردنی مردی که به یکباره قدش دراز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک آدم قد کوتاه به یکی از بلند قامت ترین انسان های روی زمین تبدیل شد؟ ، ماجرای باور نکردنی مردی که به یکباره قدش دراز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید