گلایه بازیگر سریال پس از باران از دستمزدهای تلویزیون ، تعجب می کنم از این همه تفاوت با شبکه نمایش خانگی

به گزارش عینک آفتابی، مهوش صبرکن، بازیگر باسابقه تلویزیون که حضورش در سریال پس از باران در نقش خانم بزرگ هنوز از خاطر بسیاری نرفته است از نحوه برخورد با هنرمندان در زمینه بحث مالی گله مند است.

گلایه بازیگر سریال پس از باران از دستمزدهای تلویزیون ، تعجب می کنم از این همه تفاوت با شبکه نمایش خانگی

به گزارش عینک آفتابیس آنلاین، او که مدت هاست در تلویزیون حضور ندارد علت این دیده نشدن را ابتدا کمبود متن های خوب می داند و سپس مسائل مالی که همیشه هنرمندان را آزار می دهد.

مهوش صبرکن در گفت وگویی با ایسنا در شرح این مساله می گوید: مدتی قبل به خاطر پروژه هایی که با آنها کار کردم، مسائلی برایم پیش آمد و سر پرداخت ها و قسط های آخر کارم خیلی اذیت شدم و درگیری زیادی داشتم تا پولم را نقد کنم. طی این مدت هم پیشنهاد داشتم ولی بنا به دلایلی قسمت نشد همکاری کنم، مدتی سفر و درگیر کارهای شخصی ام بودم. فعلاً هم کاری برای تلویزیون ندارم. برای شبکه نمایش خانگی هم تا به حال تجربه همکاری نداشتم اما در کل یا متن های خوبی برای تلویزیون نداریم یا کارها اکثراً در شهرستان هستند و برایم مقدور نیست کار کنم؛ البته من کارِ شهرستان قبول می کنم ولی متأسفانه مبالغی که پیشنهاد می دهند آنقدر کم است که به سختیِ کارش نمی ارزد؛ به همین دلیل عطایش را به لقایش می بخشیم.

دستمزدها در شأن هنرمندان نیست

این بازیگر حرف هایش را درباره فضای کاری در شبکه نمایش خانگی اینگونه ادامه می دهد: کارها در تلویزیون زیاد نیستند و بیشتر به سمت شبکه نمایش خانگی رفته اند. آنجا هم یکسری ارتباطاتی وجود دارد که گروه ها خودشان با خودشان کار می نمایند. من هم ترجیح می دهم فعلاً استراحت کنم. به نظرم اول از همه کاری که پیشنهاد می گردد باید خوب باشد و بعد اینکه مبلغی که پیشنهاد می دهند گاهی در شأن هنرمندان نیست که برایشان ارزش داشته باشد تا تندرستی، سلامت و آرامششان را پای کار بگذارند. به هر حال کار ما سختی زیادی دارد. فعلا ترجیحم این است استراحت کنم تا ان شاءالله ببینیم در آینده خدا چه می خواهد.

این بازیگر سپس به مسائل بودجه ای در شبکه نمایش خانگی اشاره می نماید و شرح می دهد: در شبکه نمایش خانگی پیشتر مشکل بدقولی در پرداخت ها وجود نداشت اما متاسفانه آنجا هم جدیدا باب شده که باعث تاسف است؛ به عنوان مثال برای من هنرمند با سن و سالی که دارم کاری که انجام می دهم باید به سختی هایش بیارزد. تهیه نمایندگان هم اکثرا نگاه به جیب خودشان می نمایند که کار برایشان دربیاید، به این توجه نمی نمایند که هنرمند چقدر سابقه دارد یا چه رزومه کاری دارد، آیا پیشکسوت است یا خیر.

صبرکن در ادامه همین صحبت هایش در پاسخ به اینکه حضور در تلویزیون را ترجیح می دهد یا شبکه نمایش خانگی؟ خاطرنشان می نماید: من بازیگرم و مدیوم برایم فرقی ندارد؛ حالا چه شبکه نمایش خانگی و چه تلویزیون. آن قدر در این سال ها برای تلویزیون کار کردیم و ارادت خودمان را به تلویزیون نشان داده ایم که نیازی به ثابت کردنش نیست اما تا به حال برایم تجربه بازی در شبکه نمایش خانگی پیش نیامده است ولی برای همسرم آقای پاک نیت پیش آمده و اولین کارش هم سریال شهرزاد بود. به هر حال ما بازیگریم و برایمان فرقی نمی نماید کجا کار می کنیم. اگر درخواست داده گردد، به تفاهم برسیم و متن را دوست داشته باشیم کار می کنیم. اما من به عنوان کسی که سال هاست در عرصه سینما تئاتر تلویزیون کار نموده ام، در اینجا غبطه می خورم که چرا بهایی که به پروژه های شبکه نمایش خانگی داده می گردد در تلویزیون نیست.

محمود پاک نیت و مهوش صبرکن

بازیگر سریال های کهنه سوار، پس از باران، روزگار خوش حبیب آقا، یوسف پیامبر، پنجمین خورشید و جراحت در تکمیل همین بحث تصریح م کند: چرا همین نویسنده ها برای صداوسیما نمی نویسند، چرا همین کارگردان ها کارهایی که انقدر مخاطب دارند را برای تلویزیون نمی سازند البته ناگفته نماند در شبکه نمایش خانگی هم سریال های ضعیف داریم ولی اکثراً مخاطب دارند. چرا همان ها در تلویزیون ارائه داده نمی شوند، آیا علتش پوشش و گریم است که من می گویم خیر. به نظرم این ها بهانه است چون قصه حرف اول و اصلی را می زند. وقتی یک قصه خوب به جای شبکه نمایش خانگی به صداوسیما بیاید قطعا اتفاقات خوبی می افتد.

همه بازیگران همین آب و خاکیم اما ...

مهوش صبرکن به صحبت هایش اضافه می نماید: ما یک عمر است که کار نموده ایم و خداراشکر سریال های خوبی هم برای تلویزیون ساخته ایم که مخاطب داشته اند؛ بنابراین نمی توانیم بگوییم بنا به دلایلی از جمله ممیزی، سریال های شبکه نمایش خانگی برای تلویزیون مناسب نیستند. حیف است که این همه انرژی و توان نویسنده ها صرفا به سمت شبکه نمایش خانگی سوق داده گردد؛ چراکه مجبورند و نیازهای مالی شان در آنجا رفع می گردد. این یک واقعیت است و چیزی نیست که پنهانش کنیم. حتی کارگردان ها و بازیگرانمان هم همین طور؛ در حالی که همه ما برای این مملکت کار می کنیم و بازیگرانِ همین آب و خاکیم و یک رسانه ملی هم داریم که قطعا دست اندرکاران رسانه ملی هم این را می دانند.

مهوش صبرکن در سرانجام می گوید: واقعاً افسوس می خورم که چرا باید تا این حد بین این دو فضا (شبکه نمایش خانگی و تلویزیون) تفاوت باشد. در حالی که هر دو برای یک مملکت و یک فرهنگ برنامه می سازند. همه بچه های خودمان هستند، همه از همین سرزمین اند اما این همه تفاوت برای من یک معماست. امیدوارم روزی برسد این تفاوت ها برداشته گردد و تلویزیون به همان دوره طلایی اش برگردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "گلایه بازیگر سریال پس از باران از دستمزدهای تلویزیون ، تعجب می کنم از این همه تفاوت با شبکه نمایش خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه بازیگر سریال پس از باران از دستمزدهای تلویزیون ، تعجب می کنم از این همه تفاوت با شبکه نمایش خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید