8 روش کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون

به گزارش عینک آفتابی، چه دوست داشته باشیم یا نه، گوشی های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از کاربران تبدیل شده است. به همین دلیل عمر باتری گوشی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از جمله کاربران آیفون هستید، در این مطلب به روش های کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون می پردازیم.

8 روش کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون

دوری از گرما و سرمای شدید

باتری موجود در گوشی نسبت به گرما و سرمای زیاد به شدت حساس است. به همین دلیل اگر برای مدت طولانی در معرض گرما یا سرمای شدید قرار بگیرد، این موضوع می تواند عمر مفید باتری را کاهش دهد یا منجر به تخلیه سریع تر شارژ گردد. بنابراین اگر می خواهید باتری آیفون شما عمر بیشتری داشته باشد، باید از گرما و سرمای شدید دوری کنید. البته در خصوص سرما حساسیت کمتری وجود دارد و معمولا باتری ها نسبت به گرمای شدید حساس تر هستند. بر اساس اعلام اپل، باتری آیفون بین دمای منفی 20 درجه تا 45 درجه سلسیوس با مشکل خاصی روبرو نمی گردد. اما در منطقه ها گرمسیر ایران که در تابستان به شدت گرم می شوند، بهتر است به این موضوع توجه نشان دهید.

شارژ هوشمندانه

برای شارژ کردن باتری آیفون لازم نیست بعد از تمام شدن کامل شارژ چنین کاری را انجام دهید و از سوی دیگر هم لازم نیست همیشه باتری را به طور کامل شارژ کنید. به طور کلی توصیه می گردد فقط مقداری که احتیاج دارید باتری را شارژ کنید. برای یادآوری باید بگوییم که عمر مفید هر باتری مبتنی بر تعداد محدودی چرخه شارژ است. بنابراین هر بار که شارژ باتری را از 0 یا نزدیک 0 درصد به 100 درصد می رسانید، یک چرخه شارژ کامل صورت می گیرد و عمر مفید آن کاهش پیدا می نماید.

بعلاوه توصیه می کنیم برای باتری آیفون، قابلیت Optimized Battery Charging را فعال کنید که می توانید این گزینه را در تنظیمات مربوط به آیفون پیدا کنید. با این کار، آیفون ابتدا نحوه استفاده شما از گوشی را آنالیز می نماید تا مثلا اگر قبل از خواب آیفون را به شارژر وصل می کنید، برای ساعات زیاد شارژ باتری در حد 80 درصد باقی می ماند و قبل از بیدار شدن شما، شارژ باتری به 100 درصد می رسد.

آپدیت سیستم عامل

به طور کلی بهتر است همیشه تازهترین آپدیت های iOS را نصب کنید زیرا اپل همیشه بهینه سازی های مختلفی را با آپدیت های تازه iOS برای کاربران ارائه می نماید. البته طبیعتا تمام این آپدیت ها قرار نیست بهینه سازی های مهمی داشته باشند ولی بعضی از آن ها در این زمینه مفید واقع می شوند.

آنالیز شرایط سلامت باتری

یکی از مفید ترین قابلیت های آیفون، آنالیز شرایط سلامت باتری است. به طور معین با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی، می توانید به راحتی اندازه درصد سلامت باتری را مشاهده کنید. درصد موردنظر نشان می دهد که باتری آیفون شما نسبت به روز اول، چند درصد از ظرفیت اولیه را حفظ نموده است. با آنالیز این اطلاعات و در صورتی که عمر باتری بیش از انتظار کاهش پیدا نموده باشد، می توانید نحوه استفاده از باتری و شارژ کردن آن را تغییر دهید تا بتوانید عمر مفید آن را افزایش دهید.

بهره گیری از قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی

اگرچه قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی معمولا در زمان هایی که شارژ باتری بسیار کاهش پیدا نموده مورد استفاده قرار می گیرد، اما در شرایط مختلف هم می تواند مثمر ثمر واقع گردد. به طور کلی معمولا زمانی که شارژ باتری به کمتر از 20 درصد می رسد، پیامی مبنی بر فعال کردن این معینه برای کاربر نمایش داده می گردد تا بتواند برای مدت طولانی تری از گوشی استفاده کند. اما به طور کلی اگر فکر می کنید قرار است ساعت های زیادی به برق دسترسی نداشته باشید، با استفاده از این قابلیت با خیال راحت تری از گوشی استفاده خواهید کرد.

استفاده از پاوربانک

زمانی که ساعت های طولانی به برق مستقیم دسترسی ندارید، بهره گیری از پاوربانک به شما اجازه می دهد که از خالی شدن کامل شارژ باتری جلوگیری کنید. بار دیگر باید یادآوری کنیم که خالی شدن کامل شارژ باتری اصلا خوب نیست و این کار دوام باتری را به طور قابل توجهی پایین می آورد. اما زمانی که پاوربانک در اختیار داشته باشید، به راحتی می توانید از خالی شدن باتری آیفون جلوگیری کنید.

کالیبره کردن باتری

گوشی شما برای آنالیز شرایط باتری، از ترکیبی از مدارها و نرم افزارهای مختلف استفاده می نماید. اما به مرور زمان، شرایط واقعی باتری و شرایطی که در گزارش ها در اختیار شما قرار می گیرد، ممکن است از حد تعادل خارج گردد. به همین دلیل بعضی توصیه می نمایند که هر چند ماه یک بار بهتر است باتری گوشی را کالیبره کنید.

برای این کار بهتر است شارژ باتری را به پایین تر از 10 درصد برسانید و سپس آن را 100 درصد شارژ کنید. با انجام همین کار ساده، گوشی می تواند شرایط باتری را دقیق تر گزارش دهد. با توجه به اینکه فقط هر چند ماه یک بار باید این کار را انجام دهید، عملا فشار چندانی به گوشی وارد نمی کنید.

تغییر تنظیمات گوشی

در کنار راهکارهایی که در این مطلب به آن ها پرداختیم، برای افزایش عمر باتری آیفون می توانید بعضی از تنظیمات گوشی را هم تغییر دهید. به عنوان مثال می توانیم به راهکارهای زیر اشاره کنیم که هرکدام از این اقدامات، به طور اندکی شرایط باتری را بهبود می بخشند.

  • زمان مربوط به روشن بودن نمایشگر را کاهش دهید.
  • روشنایی نمایشگر را پایین بیاورید.
  • قابلیت نمایشگر همیشه روشن مدل های پرو آیفون 14 را غیرفعال کنید.
  • در صورت استفاده آیفون از نمایشگر OLED، حالت تاریک را فعال کنید.
  • اپلیکیشن هایی که باتری زیادی مصرف می نمایند را غیرفعال کنید.
  • صدا و ویبره برای کیبورد را غیرفعال کنید.
  • زمانی که به بلوتوث، وای فای و GPS احتیاج ندارید، آن ها را خاموش کنید.

به غیر از موارد مربوط به نمایشگر، باقی نکات ذکر شده در زمینه افزایش عمر باتری آیفون معجزه نمی نمایند اما در هر صورت نمی توانیم تاثیر این اقدامات را به طور کامل کتمان کنیم.

تعویض باتری در صورت وجود مسائل زیاد

در نهایت هرچقدر هم مراقب باتری آیفون باشید، بعد از چند سال استفاده عمر آن به طور محسوسی کاهش پیدا می نماید و چاره ای جز تعویض باتری ندارید. با توجه به اینکه معمولا کاربران آیفون از این گوشی ها بیشتر از گوشی های اندرویدی استفاده می نمایند، به همین دلیل تعویض باتری آیفون پدیده شایع تری به شمار میرود. خوشبختانه تعویض باتری آیفون کار سختی نیست و کافی است به مراکز تعمیر مراجعه کنید. فقط توصیه می کنیم از کیفیت بالای باتری تازه مطمئن شوید تا بعد از تعویض به این زودی ها دچار مشکل نشوید.

منبع: HowToGeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 روش کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید