آرامش وصف ناشدنی آبشار آتشگاه، این مینیاتور کار دست طبیعت است

به گزارش عینک آفتابی، آبشارها یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا بوده و انسان با به نظاره نشستن آنها آرامشی وصف ناشدنی را کسب می کند. به ویژه اگر این آبشار از طبیعت پیرامون بکری نیز برخوردار بوده و همچنین لقب طولانی ترین آبشار کشور را به خود اختصاص داده باشد.

آرامش وصف ناشدنی آبشار آتشگاه، این مینیاتور کار دست طبیعت است مرتضی کهلکی/ روزنامه توریسم

آبشار آتشگاه در 190 کیلومتری شهرکرد و 40 کیلومتری شهر لردگان، در دره ای روح افزا به طول دو کیلومتر قرار گرفته و لقب طولانی ترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده است.

این آبشار خروشان و فوق العاده زیبا که به آبشار مینیاتوری هم شهرت دارد، یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی و گردشگری استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود. این آبشار چشمگیر از جوش و خروش یکی از سرچشمه های پر آب رودخانه بزرگ کارون به نام رود خراسان بر روی پستی بلندی ها به وجود آمده است.

این رود از ارتفاعات برف گیر و سرد دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می گیرد و در نهایت در دریاچه سد کارون 3 خوزستان آرام می شود. جهت این آبشار از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان را فضای سرسبز و بی نظیری از انواع درختان و گیاهان جنگلی فرا گرفته است.

آتشگاه به دره ای می ریزد که با پستی و بلندی های خود، آبشارهای کوچک متعددی را ایجاد می کند و یکی از بی نظیرترین ترین جلوه های طبیعت را به وجود می آورد. پیوند عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبزه زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج در این مکان فراهم می آورد.

برای رسیدن به آبشار اصلی آتشگاه، باید جهتی را به صورت پیاده طی کرد. از زمانی که پیاده روی خود را از روستای آتشگاه آغاز کنید، همواره صدای جوش و خروش آب را خواهید شنید.

برای دیدن زیبایی این آبشار باید در جهتی خلاف حرکت آب قدم بردارید، اما در طول جهت این آبشارهای پلکانی متعدد و پوشش گیاهی زیبای منطقه است که همراه شما هستند. شما در این جهت سنگ های آهکی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک را دیده که هر کدام جلوه ای خاص برای خود دارند. از هیچ کدام از این زیبایی ها نمی توان غافل شد و باید از تک تک آن ها لذت برد.

منبع: توریسم آنلاین

به "آرامش وصف ناشدنی آبشار آتشگاه، این مینیاتور کار دست طبیعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش وصف ناشدنی آبشار آتشگاه، این مینیاتور کار دست طبیعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید