بلالیت؛ صبحانه مشهور و پرطرفدار بندرعباس

به گزارش عینک آفتابی، یکی از غذاهای مشهور و پرطرفدار بندرعباس که به صورت شیرین سرو می گردد بلالیت است که بیشتر در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد و در بیشتر رستوران های بندرعباس طبخ می گردد.

بلالیت؛ صبحانه مشهور و پرطرفدار بندرعباس

مواد اولیه

ماکارونی یا رشته ورمیشل 300 گرم

شکر به مقدار دلخواه

گلاب یک استکان

روغن یک قاشق غذاخوری

پودر هل نصف یک قاشق چایخوری

آب یک لیتر

زعفران دم نموده دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول

در ابتدا ماکارونی یا رشته های ورمیشل را باید بپزید. برای این کار آب را روی اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد رشته ها را به مدت 2 دقیقه داخل آب بریزید. مراقب باشید رشته ها نرم نگردد. برای ماکارونی باید مدت بیشتری در آب بمانند. اما برای رشته ورمیشل همان 2 دقیقه کافیست. حالا آن ها را با سرد آبکش کنید و داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم

حالا شکر را داخل گلاب حل کنید. بعد پودر هل و زعفران دم نموده را به آن اضافه کنید. آن را کمی گرم کنید و بعد کره یا روغن را داخل مواد بریزید و اجازه دهید حل گردد.

مرحله سوم

مواد را داخل رشته های ماکارونی یا ورمیشل بریزید. اجاق را زیاد کنید تا بخار کند. بعد از 3 دقیقه آن را کم کند و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه ماکارونی دم بکشد.

مرحله چهارم

برای اینکه بلالیت جنوبی شما خوشمزه تر و مقوی تر گردد، می توانید به جای شکر، روی آن شیره خرما یا شیره انگور بریزید. این دسر خوشمزه را برای صبحانه و یا عصرانه میل کنید.

نکته مهم

نباید زمان دم کشیدن بلالیت به آن آب اضافه کنید. گلاب خودش باعث بخار کردن و دم کشیدن بلالیت می گردد. نکته مهم دیگر در خصوص تفاوت زمان دم کشیدن بلالوت ماکارونی با رشته ورمیشل است. طبیعتا رشته ورمیشل در مدت زمان کوتاه تر دم می کشد.

منبع: گردشبان

به "بلالیت؛ صبحانه مشهور و پرطرفدار بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلالیت؛ صبحانه مشهور و پرطرفدار بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید