تسهیلات یک میلیارد ریالی برای احداث اقامتگاه بوم گردی در استان فارس داده می گردد

به گزارش عینک آفتابی، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: با توجه به معضلاتی که در حوزه گردشگری داخلی وجود دارد یکی از راهکارهای مهم احداث اقامتگاه های بوم گردی است که تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان داده می گردد.

تسهیلات یک میلیارد ریالی برای احداث اقامتگاه بوم گردی در استان فارس داده می گردد

به گزارش عینک آفتابی از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری گفت: با توجه به معضلاتی که در حوزه گردشگری داخلی وجود دارد یکی از راهکارهای مهم احداث اقامتگاه های بوم گردی است که تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات را برای متقاضیان این امر در نظر داریم.

وی اضافه کرد: همچنین میراث فرهنگی می تواند در موضوع احداث موزه های مختلف در شهرستان های استان همکاری کند که این خود در توسعه صنعت گردشگری نقش به سزایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: اگر در تمامی شهرستان های استان فارس فضاهایی را که دارای ارزش تاریخی باشند، در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند این اداره کل آماده همکاری با شوراها و شهرداری ها برای احداث موزه و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری است.

امیری درباره ثبت و معرفی آثار تاریخی در شهرستان های استان اشاره نمود و گفت: 13 شهرستان در استان دارای اداره و بقیه دارای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر هستند که اگر شوراها همکاری نمایند می توانیم تعداد آثار تاریخی و اقامتگاه های بومگردی و تاسیسات گردشگری را افزایش دهیم.

اجرای حکم قضایی درختکاری غیرمجاز در حریم تخت جمشید

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرودشت گفت: در تاریخ 17 آبان 95 احکام قضایی در حوزه میراث فرهنگی اجرا شد.

سعید صفرزاده گفت: با حکم قضایی درختکاری غیر مجاز در مساحت 12 هزار متر مربع حریم درجه یک تخت جمشید واقع در روستای جلیان و ورودی مجموعه جهانی تخت جمشید قلع و قمع شد.

وی اضافه کرد: عملیات صاف کردن زمین، درختکاری و کندوکاو در حریم محدوده تاریخی تخت جمشید ممنوع است و محدوده درجه یک به دلیل آثار شهر پارسه باید حفظ و حراست گردد.

مسئول اداره میراث فرهنگی مرودشت اعلام کرد: سامانه 1801 برای ارائه گزارشات مردمی درباره شرایط تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و کاوش حفاری های غیر قانونی در شهرستان مرودشت فعال شده و آماده دریافت مشارکت های مردمی برای حفظ حریم مجموعه جهانی تخت جمشید است.

برگزاری دوره آموزشی چرم دوزی در فراشبند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فراشبند از برگزاری دوره آموزشی چرم دوزی در بخش دهرم این شهرستان اطلاع داد.

مرتضی کشاورز گفت:دوره آموزشی صد ساعته (سه ماهه) چرم دوزی مقدماتی در محل حسینیه با حضور مربی آموزش صنایع دستی به صورت نظری و عملی برگزار می گردد که پس از اتمام این مرحله نیز دوره پیشرفته چرم دوزی نیز شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از گذراندن مراحل کلاسی و قبولی در آزمون این دوره برای هریک از صنعتگران پروانه فراوری انفرادی صادر می گردد که از مزایای آن استفاده از بیمه، فراوری و فروش محصولات، شرکت در نمایشگاه های معتبر صنایع دستی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه است.

منبع: تسنیم

به "تسهیلات یک میلیارد ریالی برای احداث اقامتگاه بوم گردی در استان فارس داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات یک میلیارد ریالی برای احداث اقامتگاه بوم گردی در استان فارس داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید