توضیح جهاد کشاورزی قزوین در خصوص گزارش خبرنگاران

به گزارش عینک آفتابی، خبرنگاران/قزوین به دنبال انتشار گزارشی در خبرگزاری خبرنگاران قزوین با عنوان تقدیر از رئیس جهاد کشاورزی قزوین همزمان با افزایش قیمت مرغ! روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه کرد.

توضیح جهاد کشاورزی قزوین در خصوص گزارش خبرنگاران

قیمت مصوب برای مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کشور در تابستان سال 1399 اعلام شد اما قیمت تمام شده واقعی نبود و نارضایتی مرغداران و همچنین کاهش میزان جوجه ریزی را در سایر استان های کشور و همچنین استان های همجوار قزوین درپی داشت.

علی رغم کاهش میزان جوجه ریزی در سایر استان ها با تدابیر اتخاذ شده از سوی استاندار قزوین و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان با وجود تمامی مسائل به وجود آمده درخصوص کمبود شدید و مسائل تأمین نهاده، افزایش قیمت سایر مولفه های تولیدی از قبیل قیمت واکسن، دارو و نیروی کار، افزایش قیمت کرایه های حمل (گاهاً تا سه برابر قیمت مصوب)، افزایش قیمت نهاده های دامی بر اساس مصوبه تنظیم بازار، تا سرانجام آبان ماه سال جاری میزان جوجه ریزی استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 8 درصد افزایش یافته است.

ضمن اینکه سال گذشته جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان تا آبان ماه 17 میلیون و 688 هزار و 600 قطعه بود که این میزان در سال جاری تا آبان 19 میلیون و 107هزار و 632 قطعه رسیده که حدود یک میلیون و 419 هزار و 33 قطعه افزایش داشته است.

همچنین با توجه به افزایش قیمت مرغ در سطح کشور و حتی در برخی از استان های همجوار به بالای 30 هزار تومان و حتی کمبود مرغ در سطح واحدهای فروش برخی استان ها، در استان قزوین با توجه به همراهی تولیدکننده و هماهنگی موجود در سطح استان قیمت مرغ با وجود موارد ذکر شده همچنان زیر سی هزار تومان در حال عرضه بوده و از نظر موجود بودن مرغ در سطح فروشگاه های عرضه مسئله ای بوجود نیامده است. که این شیوه تأمین و توزیع مرغ و همچنین هماهنگی لازم با واحدهای تولیدی و متولیان بخش کشاورزی در گزارشی توسط دستگاه های ذیربط به انضمام نحوه خرید گندم از کشاورزان به استاندار قزوین و سایر دستگاه ها ارائه شده است و استاندار از مجموعه جهادکشاورزی برای همراهی و اقدامات انجام شده قدردانی کرد.

ضمن اینکه در راستای حمایت از مصرف کننده با وجود مسائل موجود اداره کل پشتیبانی امور دام استان طی چند روز اخیر مبادرت به توزیع 30 تن مرغ منجمد کرده است و توزیع مرغ تا تعادل قیمت ادامه خواهد داشت.

در سرانجام ضمن قدردانی از آن رسانه در انعکاس و بیان نقطه نظرات و دیدگاه مردم و مسئولین در خصوص بخش کشاورزی از آن رسانه وزین انتظار دارد به دور از جوسازی سیاسی و با توجه به شرایط حاکم برکشور و همچنین رعایت انصاف در تهیه گزارش های خبری بخش کشاورزی و ارج نهادن به زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم جهاد کشاورری در تأمین، توزیع، پایش و رصد نهاده ها قبل از انتشار این گونه گزارش تنها با هدف تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی صحیح با روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی لازم را داشته تا از سوء استفاده برخی از شرایط موجود جلوگیری گردد.

به گزارش عینک آفتابی، این جوابیه در حالی ارسال شده که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مصاحبه با رسانه ها استقبال نمی کند و همانگونه که از جوابیه هم برمی آید هرگونه نقدی را به حساب مسائل سیاسی می گذارد. لذا با فرض صحت نکات مطرح شده، همزمانی تقدیر برای جوجه ریزی با بحران قیمت مرغ اوج بدسلیقگی و زمان ناشناسی را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توضیح جهاد کشاورزی قزوین در خصوص گزارش خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح جهاد کشاورزی قزوین در خصوص گزارش خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید