خبرنگاران مجوز تامین منابع راه آهن و آزادراه شیراز-بوشهر از بازار سرمایه اخذ شد

به گزارش عینک آفتابی، شیراز- خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی گفت: مجوز تامین اقتصادی 2 پروژه مهم راه آهن و آزادراه شیراز - بوشهر از محل بازار سرمایه اخذ شد.

خبرنگاران مجوز تامین منابع راه آهن و آزادراه شیراز-بوشهر از بازار سرمایه اخذ شد

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه عینک آفتابی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، محمد اسلامی، در جریان بازدید از بزرگراه فیروزآباد - جم، با اشاره به اینکه پروژه های آزاد راهی احتیاج به سرمایه گذار بخش خصوصی و غیر دولتی دارد افزود: ظرف یک و نیم سال گذشته، تامین اقتصادی افزون بر 21 پروژه از بازار سرمایه را پیگیری کردیم که راه آهن و آزادراه شیراز - بوشهر از آن جمله هستند.

وی، بزرگراه فیروزآباد - جم را از پروژه های مهم استان فارس، بوشهر و منطقه ویژه انرژی (عسلویه) دانست و گفت: با توجه به اینکه مطالعات بخش زیادی از این محور تکمیل نشده، برای آغاز عملیات اجرایی بزرگراهی آماده نیست و حداقل بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخش هایی از این پروژه به طول حدود 45 کیلومتر هم اینک در دست اجراست که بخش زیادی از آن تا انتها سال 99 به اتمام خواهد رسید و مابقی آن را تا انتها دولت به بهره برداری خواهیم رساند.

وی گفت: با توجه به اینکه ایمن سازی این محور در اولویت است با حضور استانداران استان های فارس و بوشهر مقرر شد سه اقدام را دنبال کنیم که مقرر شد در ابتدا ایمن سازی بخش هایی از این محور که به دلیل شرایط زمین شناسی و بارش های شدید اخیر، آسیب های جدی به آنها وارد شده، انجام گردد به همین سبب هم اکنون این محور توسط پیمانکار در دست ترمیم است.

اسلامی افزود: نکته دوم ایجاد باند سبقت در گردنه های موجود است تا بتوانیم ایمنی این گردنه ها را به حداکثر برسانیم.

وی افزود: در یک و نیم سال گذشته نیز با همکاری استانداران و نمایندگان استان های فارس و بوشهر اقداماتی اجرا شده تا منابع اقتصادی مورد احتیاج این پروژه به جز منابع عمرانی را با تضمین دولت و به وسیله اخذ وام تامین گردد تا بتوانیم قرارداد جدید منعقد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی، همچنین در بازدید از محور فراشبند هم گفت: این محور مطالبه بحق مردم است که 34 کیلومتر آن احداث شده و 20 کیلومتر نیز احتیاج به لایه دوم آسفالت دارد که در حالی که پروژه در حال آماده شدن بود با توجه به ایجاد 2 حفره بزرگ که پدیده ای بسیار کم نظیر در ایران و دنیا است، مطالعات در این زمینه مجددا انجام گرفته است.

اسلامی بیان داشت: به دنبال این هستیم که بتوانیم با ابزارهای دقیق حرکت حفره را اندازه گیری و رفتار مصالح سنگی این نقطه را با یک مانیتورینگ (نظارت تصویری) 24 ساعته آنالیز کنیم.

وی ادامه داد: اگر با تمهیداتی که اجرا شده مجددا فرو نشست اتفاق بیفتد از مطالعاتی که پیشتر در محور دیگری اجرا شده و پُر هزینه است استفاده خواهیم کرد تا مردم از راه ایمن بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مجوز تامین منابع راه آهن و آزادراه شیراز-بوشهر از بازار سرمایه اخذ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجوز تامین منابع راه آهن و آزادراه شیراز-بوشهر از بازار سرمایه اخذ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید