علائم سرطان گلو در زنان

به گزارش عینک آفتابی، تشخیص زود هنگام سرطان بسیار حیاتی است به این علت که درمان زود هنگام به کنترل رشد سرطان یاری می نماید. در این مقاله به نشانه های اولیه سرطان در زنان و چگونگی یاری به پیشگیری از سرطان با کنترل عوامل خطر پرداخته شده است.

علائم سرطان گلو در زنان

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

تشخیص زود هنگام سرطان بسیار حیاتی است به این علت که درمان زود هنگام به کنترل رشد سرطان یاری می نماید. در این مقاله به نشانه های اولیه سرطان در زنان و چگونگی یاری به پیشگیری از سرطان با کنترل عوامل خطر پرداخته شده است.

برخی علائم سرطان گلو منحصر به فرد بوده و می توانند به تشخیص این سرطان در مراحل اولیه یاری کنند. اطلاع از علل و نشانه های اولیه سرطان می تواند به افزایش امید به زندگی بیمار یاری کند.

سیگار کشیدن بیش از حد، جویدن تنباکو، مصرف الکل، عفونت پاپیلوماویروس انسانی (HPV)، بهداشت ضعیف دهان و دندان، بیماری ریفلاکس مزمن معده به مری (GERD)، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص یا تشعشعات مضر، استنشاق دائمی خاکه زغال، آزبست، و دود گازوئیل، مسائل تیروئید، رژیم غذایی نامناسب، استعداد ژنتیکی، و غیره، برخی از عوامل مهم و متداولی بوده که مسئول بروز سرطان گلو می باشند.

علائم و نشانه ها

طول حدود 5 اینچی (7ر12 سانتیمتر) گلو که حلق و حنجره (جعبه صوتی) را شامل می شود یک ساختار ماهیچه ای لوله ای است. که درست از پشت زبان آغاز شده و رو به پایین به سوی گردن امتداد دارد. درگیر بودن گلو در تکلم، تنفس و بلع مقدار حیاتی بودن عملکردهای آن را نشان می دهد. توموری که در گلو ایجاد شده باشد، می تواند به شدت بر روی عملکردهای گلو اثر گذارد.

گلو درد: درد، و یا داشتن احساسی از گیر کردن چیزی در گلو نشانه مخصوص سرطان است. این نوع احساس می تواند در موقعیتهای دیگری تجربه شود، بنابراین این نشانه به طور معمول نادیده گرفته می شود. درد مزمن گلو که از بین نرفته و سرفه مداوم بایستی به اسم نشانه های جدی در نظر گرفته شوند.

زخم در دهان: در صورتی که تومور سرطانی در داخل گلو رشد نماید، می تواند زخمهایی در دهان و یا زبان ایجاد کند. زخمهای بدخیم در لبها، دهان و یا زبان هنگامی متداول خواهد بود که استعمال بیش از حد دخانیات منجر به ایجاد سرطان شود. وجود یک توده و یا زخم که بهبود نمی یابد نشانه ا از سرطان است.

گوش درد مزمن: تومور در حال رشد در گلو می تواند بر اعصاب فشار وارد ساخته و منجر به گوش درد شود. بنابراین، افرادی که بیش از چند هفته است که از گوش درد رنج می برند، بایستی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

خونریزی: خونریزی از گلو، و یا خلط آغشته به خون یکی از علائم مهم سرطان گلو در زنان و هم مردان است.

درد در گلو: درد و اشکال در بلع مواد غذایی، و یا حتی مایعات علامت دیگری است که احتیاج به فوریتهای پزشکی دارد.

صدای تغییر یافته: علاوه بر داشتن مشکل در صحبت، خشونت صدا، یا تغییر در کیفیت صدا مشاهده می شود.

غدد بزرگ شده: چنانچه متوجه بزرگ شدن غدد لنفاوی شدید، بایستی بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

بی حسی: برخی از خانمها ممکن است متوجه بی حسی در صورت خود شوند.

کاهش وزن: درد و ناراحتی در حین بلع و خوردن غذا منجر به کاهش وزن می شود.

اشکال در تنفس: با پیشرفت سرطان، بیمار دچار اشکال در تنفس می شود.

تغییر شکل: بدشکلی صورت و تغییر شکل در پوست در مرحله سوم و یا چهارم سرطان مشاهده می شود.

اشکال در تکلم: در مرحله پیشرفته سرطان، بیمار به هیچ اسم قادر به صحبت نخواهد بود. محل دقیق و مرحله سرطان تأثیر خود را بر روی تکلم مشخص می نماید.

مرحله مرحله کردن و درجه بندی سرطان به طرح ریزی درمان صحیح یاری می نماید. پاپیلوماویروس انسانی یک ویروس مقاربتی است. زنان بایستی اقدامات احتیاطی را به منظور کاهش خطر این ویروس که می تواند موجب بروز سرطان دهانه رحم و سرطان گلو شود را اتخاذ کنند. دیگر عوامل خطر می تواند بعلاوه به ایجاد تغییر در عادات بدی مانند مصرف الکل و کشیدن سیگار و با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، محدود شوند.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون

به "علائم سرطان گلو در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم سرطان گلو در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید